سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "مرگ آسید کاظم" که بر اساس نمایشنامه "آسید کاظم" اثر محمود استاد محمد نوشته شده است، از 15 فروردین ماه 96 در تالار سایه تئاتر شهر به صحنه می‌رود. این نمایش که نوشته احسان بدخشان است، توسط محمد محقق منتظری کارگردانی شده است.

منتظری در گفت‌وگو با هنرآنلاین ضمن اشاره به آزاد بودن برداشت خود و نویسنده از نمایشنامه مشهور و مهم محمود استاد محمد آن را ادامه این نمایش در شرایط امروز دانست. منتظری همچنین ادامه داد: نمایش ما در دهه 80 شمسی می‌گذرد یعنی 30 سال پس از اتفاقات نمایشنامه اصلی آسید کاظم و سعی دارد تا به نوعی میراث آسید کاظم را امروز دوباره به صحنه ببرد. 

منتظری همچنین در خصوص داستان این نمایش افزود: نمایش درباره پسر آسید کاظم است که با مستأجرین آسید کاظم که در نمایشنامه استاد محمد هم به آنها اشاره شده است درگیر می‌شود. در حقیقت ریشه اتفاقات نمایش "مرگ آسید کاظم" در همان اتفاقات 30 سال گذشته است که در نمایشنامه آسید کاظم نوشته محمود استاد محمد وجود داشته‌اند.

کارگردان این نمایش با اشاره به امروزی شدن فضای نمایش با توجه به شرایط روز و سلیقه خود و نویسنده به عنوان دو تئاتری جوان، درباره شیوه اجرایی این اثر  افزود: الگوی اصلی ما همان الگوی نمایشنامه است که اثری رئالیستی محسوب می‌شود، اما تلاش کردم که به سبکی تلفیقی و صحنه‌ای مدرن، در اجرای این نمایش برسم. در عین حال که این نمایش اثری به شدت ایرانی است و در فضایی بومی می‌گذرد اما از نشانه‌های مدرن و امروزی‌تر بهره برده‌ایم تا شخصیت‌های نمایش و رخدادهای آن در دهه 80 برای مخاطب امروز ملموس و قابل درک باشند.

نمایش مرگ آسید کاظم از 15 فروردین ماه ساعت 20 در تالار سایه تئاتر شهر روی صحنه می‌رود. در این نمایش که جایزه ویژه کارگردانی را نیز از پنجمین جشنواره تئاتر شهر تصاحب کرده است بازیگرانی چون وحید نفر، مهرداد ضیایی، هادی افشار، احمد لشینی و ابوذر ساعدی به ایفای نقش می‌پردازند.