سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "هملت" به کارگردانی آرش دادگر، یک بازخوانی توسط شهرام احمدزاده است که با رویکرد اجرایی مدرن و درهم آمیزی ایده‌هایی شکسپیری در یک بستر پست مدرنیستی اجرا می‌شود. این نمایش که پیش از این توسط آرش دادگر در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر نیز اجرا شده بود. از 6 فروردین امسال در سالن اصلی تئاتر شهر به صحنه خواهد رفت.

دادگر در گفت‌وگو با هنرآنلاین در خصوص اجرای دوباره این نمایش گفت: این اثر یک بازتولید است و تغییری اساسی در آن داده نشده است. ما یک گروه نمایشی هستیم و وقتی نتوانیم نمایش تازه‌ای اجرا کنیم برای اینکه بتوانیم خودمان را آماده نگه داریم دست به بازتولید نمایش‌های قدیمی خود می‌زنیم. من قصد اجرای نمایش دیگری داشتم اما مشکلات اقتصادی اجازه اجرای آن را نداد، لذا تا مهیا شدن موقعیت مناسب تصمیم گرفتیم نمایش "هملت" را در سالن اصلی تئاتر شهر اجرا کنیم.

دادگر همچنین در خصوص تفاوت‌های اجرایی که در سالن اصلی تئاتر شهر و قاب عکسی بودن آن در مقایسه با بلک باکس بود ایرانشهر در نمایش داده است، تأکید کرد: به نظر من نمایش "هملت" و میزانسن و فضای اجرایی آن برای صحنه قاب عکسی مناسب است. البته من تا به حال در سالن قاب عکسی نمایش اجرا نکردم اما فکر می‌کنم "هملت" با توجه به رویکردی که ما داشتیم قابلیت اجرا در سالن اصلی را دارد.

نمایش "هملت" نوشته شهرام احمدزاده است که با کارگردانی آرش دادگر در سالن اصلی تئاتر شهر از 6 فروردین ماه اجرا می‌شود.