به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی کانون نمایش‌نامه‌نویسان خانه‌­ی تئاتر ایران، در این دوره بِهترین آثار ادبیات نمایشی ایران و پژوهش ­های ادبیات نمایشی به زبان فارسی که در قالب کتاب یا نشر از فروردین سال 1392 تا اسفند سال 1395منتشر شده ­باشد، در بخش‌های زیر انتخاب و معرفی خواهدشد:

1-نمایش ­نامه ­های تألیفی

2- نمایش‌نامه‌های ترجمه­ شده به فارسی

3-  پژوهش تألیفی ادبیات نمایشی

4- پژوهش ترجمه‌­­شده­ی ادبیات نمایشی

5- ناشر برگزیده

:شرایط و مقررات

1-نمایش­نامه­ ها و پژوهش­ های ادبیات نمایشی باید به زبان فارسی نوشته شده ­­باشد.

2- از نظر موضوعی محدودیتی در هشتمین دوره­ ی‌ انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران وجود ندارد اما آثار حوزه­ ی ادبیات نمایشی کودک و نوجوان مورد ارزیابی قرارنمی­گیرد.

3- در صورتی که نمایش­نامه یا پژوهش به صورت کتاب منتشر شده­ باشد، می­بایستی چاپ اول آن مربوط به سال ­های 92 تا 95 باشد. (ملاک چاپ آثار، سال انتشار و چاپ نخست درج­شده در شناس­نامه ­ی کتاب است.)

4- به برگزیدگان هر یک از بخش ­های هشتمین دوره­ ی‌ انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران در مراسم اختتامییه ­ای که برگزار خواهدشد، تندیس، لوح تقدیر و جوایز ارزنده­ای اهدا می­شود.

5- هم ه­ی نمایش­نامه‌ها و پژوهش­ های منتشرشده به صورت کتاب، براساس آمار خانه­ ی کتاب ایران به صورت خودکار وارد این ارزیابی فرهنگی هنری خواهندشد و مولفان و ناشران می ­بایستی شش نسخه از هر عنوان اثر انتشاریافته ­ی خود را به دبیرخانه­ ی هشتمین دوره ­ی‌ انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران ارسال کنند.

گاه­ شمار هشتمین دوره­ ی انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران:

1. انتشار فراخوان و آغاز ارسال آثار: 17 اسفندماه 1395

2. پایان مهلت ارسال آثار به دبیرخانه: 31 فروردین 1395

3. آغاز داوری آثار: 16 اردی­بهشت­ماه 1395

4. اعلام اسامی نامزدها: 20 شهریورماه 1395

5. آیین پایانی: 31 شهریورماه 1395

فرم تقاضای شرکت در هشتمین دوره­ ی‌ انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران:

1. نام نمایش‌نامه / پژوهش:

2. نام نویسنده / پژوهش­گر / مترجم :

3. نام ناشر:

4. تاریخ و محل تولد:

5. میزان تحصیلات:

6. نشانی الکترونیکی:

7. نشانی منزل یا محل کار:

8. تلفن ثابت و همراه:

9. متقاضی شرکت در بخش نمایش­نامه ­های تألیفی/ نمایش‌نامه‌های ترجمه­شده به فارسی / پژوهش تألیفی ادبیات نمایشی/ پژوهش ترجمه‌­ی ادبیات نمایشی / استعدادهای تازه­ی نمایش­نامه ­نویسی:

این‌جانب                 با اطلاع از مفاد و شرایط  فراخوان هشتمین دوره­ ی‌ انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران با ارسال مدارک مورد نیاز، تقاضای خود را برای شرکت در این جشنواره اعلام می‌دارم و نسبت به مقررات آن متعهد می‌شوم.

نام و نام خانوادگی:                                             تاریخ:                                               امضا:

 

نشانی دبیرخانه: تهران، خیابان انقلاب، خیابان برادران مظفر جنوبی، نبش کوچه­ ی ماه، پاساژ آفتاب، طبقه­ ی اول، خانه­ ی تئاتر

تلفن: 66975721-23