سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "آسگاردیا" که مدتی است در تماشاخانه استاد مشایخی به صحنه می‌رود، کاری فیزیکال و متنی بر مضمون سفر انسان به فضاست. محمد حسین اسلامی کارگردان این نمایش در گفت‌وگو با هنرآنلاین در خصوص روند شکل‌گیری این نمایش گفت: گروه ما یکسال پیش تشکیل شد و تصمیم گرفتیم کاری کاملاً کارگاهی و گروهی را شروع کنیم. با چند ایده، نوشتن متن شروع شد و نمایش بیشتر به سمت تئاتر فیزیکال پیش رفت اما در میانه راه من تصادفی کردم که خانه نشینم کرد و در آن دوران خبری شنیدم در خصوص "آسگاردیا" به عنوان کشوری که قرار است در فضا شکل بگیرد. بر اساس این ایده متنی نوشته شد و حدود 5 ماه روی آن تمرین کردیم.

اسلامی در ادامه در خصوص و سبک نمایش خود اشاره گفت: این نمایش یک اثر کاملاً ترکیبی است. ترکیبی از دیالوگ و تئاتر فیزیکال، یعنی هم وجوه دراماتیک دارد و هم وجوه فیزیکال و غیر دراماتیک. آنچه من به لحاظ سبکی فکر می‌کنم درباره این کار، می‌شود به کاربرد "درام فانتزی" است.

کارگردان نمایش "آسگاردیا" در ادامه در خصوص ساختار اجرای نمایش خاطرنشان کرد: این نمایش ساختاری دارد که اگر مخاطب ابتدا یا انتهای آن را حتی برای یک دقیقه از دست بدهد چیزی از آن متوجه نمی‌شود. در حقیقت اثری است که از دست دادن یک حلقه از آن کل روند اجرا را به هم می‌ریزد و نامفهوم می‌کند. رمز و رموز و مفهوم اصلی کار ما در بخش فیزیکال آن قرار دارد چرا که نمی‌خواستیم همه چیز را مستقیم بگوییم و تلاش‌مان این بود که جای کشف برای مخاطب وجود داشته باشد. البته دیالوگ در نمایش کم نیست اساساً  بخش عمده کار دیالوگ است اما مفهوم اصلی این نمایش در بخش فیزیکال آن شکل می‌گیرد.

اسلامی که خود دانشجوی مهندسی کامپیوتر در دانشگاه شهید بهشتی است، هنر نمایش را به شکل حرفه‌ای از کانون تئاتر دانشگاه شهید بهشتی آغاز کرده و چند نمایش را در همان کانون به اجرا رسانده است.

نمایش "آسگاردیا" تا 27 اسفند ما ساعت 17 در تماشاخانه استاد جمشید مشایخی اجرا می‌شود.