سرویس سینمایی هنرآنلاین: هادی حجازی‌فر با بازی در نقش شهید احمد متوسلیان در فیلم "ایستاده در غبار" به چهره‌ای آشنا تبدیل شد و امسال نیز با حضور در فیلم "ماجرای نیمروز" و ایفای نقش کمال یکی از شانس‌های اصلی دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگری بود. او کار خود را از تئاتر آغاز کرد و حاصل سال‌ها تلاش در این عرصه را امروز بر پرده نقره‌ای به وضوح می‌بیند. "ماجرای نیمروز" که فیلم برگزیده جشنواره سی و پنجم فیلم فجر شناخته شد، در اکران نوروز 96 قرار گرفته و انتظار می‌رود همانطور که در جشنواره با اقبال خوبی مواجه شد، در اکران عمومی نیز این اتفاق رخ دهد.

حجازی‌فر‌ درباره فعالیت‌های اخیر خود به خبرنگار هنرآنلاین گفت: این روزها مشغول بازی در دو فیلم سینمایی "دارکوب" به کارگردانی بهروز شعیبی و "آستیگمات" به کارگردانی مجیدرضا مصطفوی هستم. علاوه بر این، یکی از  داوران جشنواره تئاتر "تجربه" هستم و بیشتر وقتم در سالن و داوری آثار جوانان می‌گذرد.

وی ادامه داد: از این بابت بسیار خوشحالم، چرا که آثار هنرمندان جوان و دانشجویان را می‌بینم و برای حمایت از جوانان هر کاری از دستم برآید انجام می‌دهم.

کارگردان تئاتر "ملاقات بانوی سالخورده" با بیان اینکه قصد دارد سال آینده یک اثر نمایشی را به روی صحنه ببرد، بیان کرد: سال گذشته قرار بود نمایش "مکبث" را اجرا برویم که نشد و در تلاش هستم تا بتوانم آن را برای سال جدید آماده کنم. سال گذشته تلاش کردیم در جشنواره تئاتر عروسکی اجرا داشته باشیم، اما متأسفانه در مرحله بازبینی رأی نیاوردیم، چرا که فضای کافی در اختیار نداشتیم تا بتوانیم با همه امکانات تمرین داشته باشیم و همین عامل نیز سبب شد تا کار در مرحله بازبینی کامل نباشد. متأسفانه دوستان بازبین هم این اعتماد را به ما نکردند، در نتیجه از حضور در جشنواره بازماندیم.

وی ادامه داد: "مکبث" تکمیل تجربه من در نمایش زنده عروسکی" ملاقات بانوی سالخورده" است، ما از تمرین باز نایستادیم و در تلاش هستیم تا سالنی گرفته و نمایش را به اجرای عموم برسانیم. دوست دارم در سالن مولوی با همان گروه قدیمی اجرا بروم، در حال حاضر نیز مشغول برنامه‌ریزی هستم تا بتوانیم تمرینات‌مان را شروع کنیم، چرا که این نمایش یک کار بسیار سنگین است و نیازمند زمان؛ از سوی دیگر بازنگری‌های مجددی روی نمایشنامه دارم. علاوه بر این‌ها یکسری ادوات را قبلا برای دکور ساختیم، ولی به دلیل اینکه کار به اجرا نرسید، باید یکسری از این ادوات دوباره ساخته و تغییراتی در آنها انجام شود.

حجازی‌فر درباره استفاده از بازیگران چهره در نمایش خود اظهار کرد: ترجیحم این است که از بچه‌های دانشجو و گروه خودم در کار کمک بگیرم، ولی اگر لازم باشد قطعا از دوستان بازیگرم نیز در این کار دعوت می‌کنم، نه به جهت چهره بودن و فروش بیشتر، بلکه برای ارائه یک کار بهتر این کار را انجام می‌دهم.

 بازیگر "ایستاده در غبار" درباره سال 96 و برنامه‌هایی که برای سال آینده دارد، گفت: پیشنهادات خوبی در سینما دارم و قصدم تنها تجربه کردن است، فعلا حضور در آثار جدیدی که برای سال آینده پیشنهاد شده است، قطعی نیست. اما امیدوارم خوش شانس باشم و بتوانم انتخاب‌های خوبی داشته باشم.

 وی در پایان با اشاره به این که سال 95 برای او سال بسیار خوبی به لحاظ کاری بوده است، عنوان کرد:  سال 95 سال فوق‌العاده خوبی بود، "ماجرای نیمروز" را داشتم که اتفاق بسیار خوبی را رقم زد و امیدوارم "گیلدا" به کارگردانی امید بنکدار و کیوان علیمحمدی که نتوانست در جشنواره  فیلم فجر حضور داشته باشد، در اکران عمومی موفق باشد. به طور کلی سال 95 برای من سال خوبی بود و فراتر از برنامه‌ای بود که در ذهن داشتم. امیدوارم سال 96 نیز تداوم اتفاقات خوبی باشد که در سال 95 رخ داد.