سرویس تئاتر هنرآنلاین: بهاره جهاندوست  نویسنده و کارگردان نمایش "منیژه" در گفتگو با هنرآنلاین گفت: "منیژه" کاری از گروه نمایشی "چامه" و موسیقی "مهرنوا" است که در قالب نقالی همراه با موسیقی و حرکات نمایشی اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه داستان بیژن و منیژه شاهنامه بین توران و ایران است از تنوع موسیقایی در این نمایش بهره می‌بریم و از موسیقی آذری هم استفاده کرده‌ایم. همچنین علیرضا افکاری قطعه پایانی نمایش را ساخته که با شعری از محمدسعید میرازیی اجرا می‌شود و قطعه "فروغ زندگی" هم با آهنگسازی سامان احتشامی و با شعر بامداد جویباری دراین نمایش شنیده خواهد شد.

کارگردان نمایش "منیژه" ادامه داد : یکی از ویژگی‌های این نمایش علاوه بر اجرای موسیقی سنتی، استفاده از حرکت است .

وی افزود : شخصیت منیژه را در این نمایش سه نفر بازی می‌کنند که یکی تفکر، دیگری جسم و یکی هم صدای منیژه است. ضمن این که تمامی هنرمندان این گروه، زن هستند.

بهاره جهاندوست که از 14 سالگی نقالی می‌کرده و هنرجوی مرحوم مرشد ترابی بوده است، اضافه کرد: این نمایش یک روایت تک‌نفره است که در واقع می‌خواهیم در آن نشان دهیم رنج‌هایی که به دوش منیژه بود، امروز به شکل دیگری بر دوش زنان است.

به گزارش هنرآنلاین، نمایش "منیژه" در تهران از 18 تا 20 اسفند به مدت سه روز از ساعت 18 در سالن کنش معاصر روی صحنه می‌رود و علاقمندان می توانند از طریق سایت ایران کنسرت نسبت به تهیه بلیت اقدام کنند.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از، طراح و بازیگر حرکت:‌ ایده ابوطالب، نقال: ویانا پرویزیان، سرپرست گروه مهرنوا  و نوازنده چنگ و پیانو: نازلی بخشایش، نوازنده کمانچه: حسنا پارسا، نوازنده تار: ترگل خلیقی، نوازنده سازهای کوبه‌ای: سحر صفاری، خواننده: نیکا افکاری، همخوان: شهرزاد یوسفی، دستیاران کارگردان: زهرا احمدلو و ستاره صمدی، مسوول روابط عمومی و رسانه: مهدی خسروی، عکاس: رامبد رستگار و تینا جهان‌پرست، سرپرست گروه فیلمبرداری و تیزر: اسماعیل جعفری، طراح گرافیک: هاله قربانی تهرانی، طراح لوگو: فرزین نیک‌فر.