هنرآنلاین: مراسم عزاداری بانوی دو عالم فاطمه زهرا (س) چهارشنبه 11 اسفندماه همزمان با شب شهادت کوثر قرآن پس از اقامه نماز ظهر و عصر در موسسه توسعه هنرهای معاصر برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام احمد مازنی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، علی مرادخانی معاون هنری وزیر ارشاد، حمید شاه آبادی قائم مقام معاون پژوهش، برنامه ریزی و نظارت در صدا و سیما، مهدی افضلی مدیرعامل موسسه توسعه هنرهای معاصر، فرزاد طالبی مدیر دفتر موسیقی وزارت ارشاد، سیدعباس عظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت، حجت‌الاسلام مهدی سیف‌جمالی مدیرعامل بنیاد مد و لباس ایرانی اسلامی، علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، بهرام جمالی مدیرعامل انجمن موسیقی، علی‌محمد زارع سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران، عبدالرحیم سیاهکارزاده مدیرعامل موسسه توسعه هنرهای تجسمی، مصطفی آجورلو مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی و هنرمندانی همچون، دکتر محمود عزیزی، اسماعیل خلج، ایرج راد، محمدعلی مجاهدی، محمد میرزمانی، سالار عقیلی، حسین مسافرآستانه، عبدالجبار کاکایی، اسماعیل آذر، خشایار اعتمادی، علی اصحابی، سهراب هادی، محمود فرهنگ، حمیدرضا برقعی و... حضور داشتند.

اگر هنر دارید خدانمایی کنید

آیت‌الله صدیقی امام جمعه موقت تهران سخنران این مراسم در ابتدا گفت: همه عالم بیانگر زیبایی است اما اگر قرار بود که این زیبایی‌ها را جمع کنیم  و در یک تابلو  و بر روی یک پرده همچون یک فیلم سینمایی مشاهده کنید همه این زیبایی‌ها در یک نفر ختم می‌شد.

ایشان گفت: بنابر سخن پیامبر اکرم (ص) همه زیبایی‌ها در حضرت فاطمه زهرا (س) ختم شده است. ایشان حقیقت زیبایی است و از همه زیبایی‌ها زیباتر است و هم از نسب و هم از فضائل هیچ‌کس با حضرت صدیقه طاهره (س) قابل مقایسه نیست.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: ماجرا ، ماجرای مجنون است که به او گفتند که "لیلی کیست که با او دلداده ای؟". مجنون گفت " لیلی را از چشم چه کسی می‌بینید؟" حقیقت آن است که در چشم او زیباتر از لیلی وجود نداشت. وجود نازنین حضرت فاطمه (س) هم در حقیقت همین وجه را برای پیامبر داشت با این تفاوت که پیامبر می‌فرمودند: "دختر من به خود مباهات نمی‌کند. خدا جوارح و قلب او را سرشار از ایمان کرده است و جای خالی در قلب او نیست و ذره ذره وجود فاطمه  زهرا(س) از خداست."

آیت الله صدیقی گفت: زندگانی فاطمه زهرا (س) جلوه کامل حق تعالی است. او دارایی به جز خداوند ندارد او ذوب در خداوند است و دلداده جهان و جلال خود نیست. به واقع زندگی حضرت زهرا (س) سراسر هنر است.

امام جمعه تهران افزود: هنر حضرت فاطمه  در این بود که می‌خواست زیبایی خدا را ببیند. هنر آن است که کوه خودبینی را واژگون کنید و جز محبت چیزی این را عوض نمی‌کند. محبت آدم را سربه زیر می‌کند و در حقیقت محبت هنری است که بالا دست هم ندارد. اگر هنر دارید خدانمایی کنید و از حصار به خود پیچیده و از لاک خود بیرون بیایید.

آیت الله صدیقی گفت: هنر آن است که کانون زیبایی را منعکس کند. این هنر پیامبر(ص) بود که خود را نادیده می‌گرفت و همواره به گونه‌ای برخورد می‌کرد که انگار خود خدا مستقیما دارد با مردم صحبت می‌کند. ایشان هیچ‌گاه خود را ندید و تنها زیبایی‌ها را منعکس کرد.

در ادامه این مراسم آیت‌الله صدیقی با ذکر توسل به آستان اهل بیت سلام الله علیها به روضه خوانی در رسای کوثر اسلام پرداخت.

همچنین عبدالجبار کاکایی ، محمدعلی مجاهدی و حمیدرضا برقعی نیز در این مراسم شعر خوانی کردند و مراسم روضه خوانی و ذکر توسل توسط مداحان اهل بیت صورت گرفت.