سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "پنجره شکسته" که مدتی است در خانه نمایش به صحنه رفته است، بر اساس سه داستان ریموند کارور داستان‌نویس مشهور و صاحب سبک امریکایی اجرای می‌شود. سعید داخ کارگردان این نمایش ضمن اشاره به اینکه داستان‌های کارور به روابط انسانی می‌پردازند در خصوص ویژگی‌های "پنجره شکسته" به هنرآنلاین گفت: این نمایش با وفاداری به داستان‌های کارور و فضای آثار او، اجرا می‌شوند.

داخ همچنین افزود: "پنجره شکسته" سه اپیزود دارد که هر کدام حال و هوای ویژه خود را دارند؛ در اپیزود اول نمایش فضایی جدی دارد، اما در اپیزود دوم فضایی طنز ایجاد کردم و در نهایت در اپیزود آخر نمایش را به یک فضای کاریکاتوری رساندم. 

داخ در ادامه در خصوص شیوه اجرایی نمایش گفت: با توجه به خصوصیت مینیمالیستی داستان‌های کارور تلاش کردم که همه زوائد را از صحنه دور کنم و تنها از ابزاری استفاده کنم که کاربردی باشند.

داخ در ادامه اضافه کرد: حذف کردن زوائد و مینیمالیسم در طراحی کار سبب شده است که اجرا به جوهر متون کارور که همان ریز شدن در روابط انسانی است بسیار نزدیک شود و اجرا بیش از هر چیز متکی به بازی بازیگران باشد.

وی در ادامه توضیح داد: بازی‌های این نمایش کاملاً واقع‌گرا هستند و تلاش شده در عین هویت داشتن شخصیت‌ها، از تأکید بر زمان و مکان خاص فاصله گرفته شود تا مخاطب بتواند بهتر خود را در فضای اجرا قرار دهد.

داخ همچنین درباره کار جدید خود به هنرآنلاین گفت: نمایش جدیدم "سونات شب" از 15 فروردین 96 با بازی بهار نوحیان و گیلدا حمیدی در تالار استاد انتظامی خانه هنرمندان اجرا خواهد شد.

لازم به ذکر است که نمایش "پنجره شکسته" نوشته حمیدرضا نعیمی است و از بازیگرانی چون محمدرضا چرختاب، مرجان فریدی، الهه پورجمشید، علیرضا عسگری، صائب دادو، مسعود رمضان پور، ویدا شکروی، صدف بیرامی و سعید داخ بهره می برد. این اثر تا 6 اسفند ماه در خانه نمایش به صحنه می رود.