به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی، حسنوند نماینده اندیمشک در مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت : تئاتر هویت آفرین است‌ در این جشنواره که به تعالی  هنر و هنرمند می اندشید به جستجوی تلاش هایی هستیم که اندیمشک را به عنوان الگویی که صبورانه و سربلند در هشت سال دفاع مقدس ایستگاه صلواتی جبهه ها بود معرفی کند.

وی ادامه داد: توقع ما و هنرمندان این شهر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت این رویداد اثربخش در تقویم ملی تئاتر است که در دیدار با وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز مطرح شد. حسنوند با تقدیر از رویکرد جدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در تحکیم ارتباط هنر و دین و چهره نمایی از هنر اصیل و فاخر تلاش اثرگذاری داشته است اظهار امیدواری کرد شاهد دورانی آرام و ثمربخش در حوزه ی فرهنگ و هنر شاهد باشیم‌.

مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی نیز در سخنان کوتاهی تصریح کرد: اندیمشک این توان و سرمایه را دارد که از تئاتر مدرسه‌ای برای تعالی جامعه و ارزش‌های انسانی بیافریند. این فرصت را غنیمت بدانیم که مردم را به تماشای تئاتر عادت بدهیم تا در ترویج دانایی و فرهیختگی موثر باشیم.

در این آیین اختتامیه از برگزیدگان بخش صحنه ای که به صورت رقابتی برگزار شد ، با حضور غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، فریدون حسنوند رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، مهدی شفیعی مدیر کل هنرهای نمایشی ، ارمغان بهداروند مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ، محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، مسئولان فرهنگی و هنری خوزستان و اندیمشک و هنرمندان تئاتر شرکت کننده در بیست و دومین جشنواره لاله های سرخ تقدیر شد.

معرفی برگزیدگان

در پایان این جشنواره در بخش طراحی پوستر و بروشور از حمیدرضا ایمنی برای نمایش گاف ، در بخش موسیقی نمایش آبی ترین آسمان از ملایر ،در بخش طراحی لباس زهرا مرادی پور نمایش ماضی بعید از اندیمشک و در بخش نویسندگی علی میرزا عمادی برای نمایش دقایقی با رضا از کرمانشاه با لوح تقدیر و هدیه نقدی تجلیل شدند.

رتبه اول بازیگری زن به نسیم نامدار طاهری در نمایش دقایقی با رضا از کرمانشاه اختصاص یافت.

همچنین رتبه اول بازیگری مرد به طور مشترک به بهمن تقی پور در نمایش اعتراف به سبک متافیزیک از اهواز و محمد لهراسبی در ماضی بعید از اندیمشک اختصاص یافت.

رتبه اول کارگردانی نیز به یوسف لطفی زاده در نمایش سرگشتگان از درود تعلق گرفت.

مهدی آشوغ در نمایش ماضی بعید از اندیمشک رتبه دوم نویسندگی، مهناز سبزی نمایش اراک-مشهد از اراک و پری بارانی در نمایش آبی ترین آسمان زمین از ملایر به طور مشترک رتبه دوم بازیگری زن و افشین سلطانی در نمایش دقایقی با رضا از کرمانشاه رتبه دوم بازیگری مرد را به خود اختصاص دادند.

مهدی آشوغ برای نمایش ماضی بعید از اندیمشک رتبه دوم کارگردانی را به خود اختصاص داد.

محمد قاسمی در نمایش آبی ترین آسمان زمین از کرمانشاه، بهروز وفایی در نمایش در این زنجیریان از اندیمشک به طور مشترک حائز رتبه سوم نویسندگی شدند.

فاطمه سیاح طرفی در نمایش ماضی بعید از اندیمشک رتبه سوم بازیگری زن، محمد قاسمی در آبی ترین آسمان زمین از ملایر حائز رتبه دوم بازیگری مرد و رتبه سوم کارگردانی شد.

داوری این جشنواره را افسر اسدی،سعید پورصمیمی و آرش دادگر بر عهده داشتند.

جشنواره تئاتر لاله های سرخ اندیمشک از سال 70 با همت پیشکسوتان تئاتر با شرکت آثاری از ‏شهرهای شمال استان خوزستان آغاز شد.