به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، مهندس علیرضا جعفری در حاشیه آیین رسمی بهره برداری از پردیس تئاتر تهران که با حضور دکتر محمد باقر قالیباف، شهردار تهران، هنرمندان، پیشکسوتان عرصه تئاتر و جمع کثیری از بازیگران، هنرجویان و شهروندان تهرانی برگزار شد،با اشاره به سی و هشتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، گفت: این ایام  بهترین فرصت برای تبیین گفتمان انقلاب اسلامی،اهداف و دستاوردهای آن، افزایش روحیه امید و خودباوری در بین مردم به ویژه نسل جوان و تجدید میثاق با آرمان‌ها و اندیشه های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری است.

وی با بیان اینکه روحیه انقلابی گری ملت ایران  منجر به پیروزی انقلاب اسلامی و تدوام و استمرار این نظام مقدس شده است، بیان داشت: این روحیه انقلابی گری باید به عنوان اصلی ترین و اساسی ترین دستاورد انقلاب اسلامی ایران حفظ و تقویت شود، چرا که رمز پیشرفت و کارآمدی نظام جمهوری اسلامی خدمت هرچه بیشتر و بهتر به مردم و تحقق اقتصاد مقاومتی که مطالبه مقام معظم رهبری از مدیران است، همین روحیه انقلابی و جهادی است که می‌تواند کشور را به سمت  تحقق الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت سوق دهد.

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه توسعه و پیشرفت انقلاب اسلامی ایران در عرصه های گوناگون نشان می دهد  که انقلاب اسلامی ما الگویی مناسب برای دیگر کشورهاست و هر انقلابی که از جمهوری اسلامی ایران الگو‌‌برداری کند، پیروز است، افزود:امروز ما وظیفه داریم با روحیه جهادی و انقلابی، از مهمترین پیام خون شهدا و امام شهدا که همان استقلال ، آزادی ، جمهوری اسلامی است پاسداری کرده و  حافظ این انقلاب و دستاوردهای آن در عرصه های مختلف فرهنگی اجتماعی باشیم.

وی ادامه داد: شهردار محترم تهران در ابتدای مدیریت شهری خود سیاست تغییر نگرش  شهرداری تهران از یک سازمان خدماتی به یک نهاد اجتماعی را به عنوان رویکرد اصلی و محوری در پایتخت مشخص کردند. به همین دلیل در راستای اجرای این سیاست ایجاد ظرفیتهای فرهنگی اجتماعی در کالبد فضای شهری در مناطق و نقاط مختلف مورد توجه قرار گرفت.

جعفری با تاکید بر اینکه شهرداری تهران با نگاه جهادی و توجه به مناطق محروم و جنوب شهر تلاش کرده تا به  شهروندان تهرانی خدمات رسانی کند ، گفت:همین ام رباعث شده تا  امروز شهروندان تهرانی شاهد تحولی جدی و اساسی در فضای شهر باشند.

به گفته مهندس جعفری،توسعه فضاهای فرهنگی فرصت مناسبی را برای ظهور و بروز فعالیتها و اقدامات فرهنگی بر اساس تولید محتوای فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی و ترویج ارزشها و معیارهای انقلاب اسلامی فراهم کرده است.

وی بیان داشت:نظر به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل»این افتخار برای مدیریت شهری و شرکت توسعه فضاهای فرهنگی است که این شعار را سر لوحه خود قرار داده و توانسته مطالبه رهبری در این خصوص را جامه عمل بپوشاند.

مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران به نمودارهای عملکردی در توسعه زیر ساختهای فرهنگی و اجتماعی شهر تهران اشاره و خاطر نشان کرد: این نمودارها، بیانگر این واقعیت است که تهران مسیر حرکت به سمت تحقق توسعه پایدار شهری را  با شتاب فزاینده ای در سالهای اخیر طی کرده  و اقدامات قابل توجهی برای تبدیل تهران به کلان شهرتوسعه یافته صورت گرفته و امروز نیز در آغازین روزهای ورود به سی و نهمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی شاهد تقدیم یکی از پروژه های فاخر فرهنگی به شهروندان فرهنگ دوست تهران هستیم.

وی  با اشاره به اینکه پردیس تئاتر تهران  با زیربنای 18182 مترمربع و مساحت29600، دارای 9 سالن است ، گفت: فضاهای اصلی پروژه شامل سالن اصلی به ظرفیتّ 900 نفر برای اجرای نمایشهای حرفه ای با امکانات کامل پشت صحنه و کارگاه دکور ، 4 سالن تئاتر با قابلیت چیدمانهای مختلف برای اجرای تئاتر تجربی هر کدام به ظرفیّت 200 نفر ،یک سالن نمایش عروسکی برای کودکان و نوجوانان و یک سالن سینما هر کدام به ظرفیت 130 نفر، سه سالن تمرین با تمامی امکانات، فضاهایی مناسب برای گردهمایی و برگزاری کنفرانسها و جشنواره ها ، کتابخانة تخصّصی تئاتر، کافه کتاب ، فروشگاه فرهنگی و فضاهای باز برای  اجرای نمایشهای خیابانی و آئینی است .

جعفری بیان داشت:در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی فعالیتهای عمده  پروژه های شرکت توسعه فضاهای فرهنگی در بخش های مختلف از جمله مباحث فنی، آکوستیک سالنها و ماشینری،با  بهره گیری از شرکت های دانش بنیان، توان تولید داخلی، اعتماد به جوانان و متخصصان دانشگاهی انجام شده  است.

وی با بیان اینکه  طی  10 سال اخیر تعداد 20 موزه با مساحت بالغ بر 261.455 متر مربع و زیربنای 112.870 متر مربع، 7 پردیس سینمایی، با مساحت کلی 17.322 متر مربع و زیربنای  95.560 متر شامل 27 سالن و 6 هزار و 520 صندلی سینما توسط شرکت توسعه ساخته شده است، افزود:همچنین مجموعه تئاترهایی که  توسط این شرکت ساخته شده مساحت کلی آنها 265.722 متر مربع است که شامل 29 سالن و 5 هزار و 508  صندلی می شود.

به گفته مهندس جعفری با احتساب پروژه های فرهنگی، هنری و مذهبی در مجموع حدود 277 پروژه در 10 سال گذشته توسط شرکت توسعه طراحی ، اجرا و ساخته شده است.

وی به پروژه در دست اجرای باغ کتاب تهران نیز اشاره و خاطر نشان کرد:پروژه عظیم  باغ کتاب نیز دارای یک سالن حرفه ای تئاتر، موسیقی،سینما، 7 سالن سینما، 1 سالن همایش و 1 سالن روباز است که با توجه به تاکیدات شهردار محترم تهران،طی ماه های آینده به بهره برداری می رسد و همچنین مجموعه البرز واقع در بلوار اوشان شامل 1 سالن کنسرت و3 سالن سینما ،مرکز نمایشهای صبا 1 سالن اصلی، 2 سالن نمایش، 1 سالن تمرین،1 سالن با سن روی آب و 1 سالن روباز، از جمله پروژه های جاری شرکت در حال حاضراست.

وی اظهار امیدواری کرد با مدیریت حرفه ای و توانمند متخصصان در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و همچنین حضور هنرمندان جوان در کنار هنرمندان پیشکسوت متعهد، متخصص و با اخلاق در بخش تولید محتوا نیز شاهد تولیدات فاخر هنری باشیم.

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران فرهنگ را  راهکار اصلی توسعه و پیشرفت جامعه دانست و گفت:باید از طریق هنرمندان که سرمایه عظیم فرهنگی و از اقشار تاثیرگذار جامعه محسوب می شوند، با استفاده از توانایی هنری  آنان در مسیر ارتقای سطح فرهنگی جامعه گام برداشته و فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی را به نمایش گذاشت و در مسیر  توسعه ارزشهای انقلابی و دینی در  قالب هنر تئاتر گام برداریم. مطمینا این امر بهترین راهکار برای مقابله و جلوگیری از نفوذ جریان نرم ضد فرهنگی  است.

وی گفت:امید است پردیس تئاتر تهران در راستای اجرای سیاستهای شهرداری تهران مبنی بر توزیع عادلانه امکانات و فضاهای فرهنگی، منجر به توانمند سازی فرهنگی اجتماعی،تغییر الگوی رفتارهای ناهنجار اجتماعی، هویت بخشی ، افزایش امید به زندگی  و  تولید ثروت در جنوب شهر شود.

جعفری در پایان از زحمات کلیه همکاران، معاونان محترم فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران از ابتدای آغاز این پروژه  تا کنون جناب آقای دکتر ایازی،حجت الاسلام حاج آقا امرودی، آقای دکتر عبداللهی، مدیر عاملان قبلی شرکت توسعه فضاهای فرهنگی آقای  دکتر تشکری نیا، مهندس مونسان و مهندس راحتی،همچنین هیات مدیره سابق و فعلی شرکت توسعه فضاهای فرهنگی آقای دکتر نایینی، آقای مهندس شایسته،آقای دکترطلوعی،آقای دکتر غنی، معاونت فنی و عمرانی شرکت توسعه فضاهای فرهنگی مهندس عباسی، مدیران پروژه مهندس سهیلی، ، حبیب زاده، نافعی و عدل و پیمانکاران مجری پروژه شرکت بهانکار، شرکت پارس نورآراگستر ، شرکت سینمای دی ایرانیان، شرکت شاخه تجربی معماری کلانشهر، و همچنین معاونت  محترم مالی و برنامه ریزی،آقای دکتر علوی،قائم مقام شرکت که تلاش های مثمر ثمری را در اتمام و تکمیل پروژه داشتند، تقدیر و  تشکر کرد.