سرویس تئاتر هنرآنلاین: سالن استاد رکن‌الدین خسروی در تماشاخانه سه نقطه این روزها با نمایشی با عنوان "چرا نازی پرواز کرد؟!" به نویسندگی و کارگردانی ندا قربانیان میزبان مخاطبان تئاتر است.

قربانیان در خصوص این اثر نمایشی به خبرنگار هنرآنلاین گفت: "چرانازی پرواز کرد؟!" نمایشی است با یک قصه کاملا زنانه و شیوه اجرایی فانتزی که رگه‌های کمدی نیز در آن وجود  دارد، منتها قصه آن کمدی نیست، زیرا فانتزی کار شده و شخصیت‌ها انسان نیستند و حیوان هستند.

این هنرمند در پاسخ به این سوال که آیا متن نمایشنامه از اثر خاصی اقتباس شده است، بیان کرد: ابتدا که طرح این کار را در سرم داشتم خیر اما وقتی آن را به روی کاغذ آوردم، در برخی قسمت‌ها اقتباس‌هایی از انیمیشن "فرار مرغی" داشتیم و خیلی خوب هم از کار درآمده است.

او در خصوص داستان نمایش توضیح داد: نمایش روایت‌گر قصه یک مرغ‌دانی است که در آن تخم‌مرغ‌های خیلی خوبی برای یک اغذیه‌فروشی تولید می‌شود و صاحب اغذیه فروشی از فروش تخم‌مرغ‌ها سود خوبی می‌برد، خروس مرغ‌دانی می‌میرد و بعد از مرگ خروس مرغ‌دانی به مشکل برمی‌خورند چون دیگر مرغ‌ها تخم مرغی تولید نمی‌کنند که بعد با ورود یک خروس جدید که یک خروس وحشی و جنگلی است مشکل آن‌ها حل می‌شود و همه چیز به روال عادی خود برمی‌گردد تا جایی که این خروس عاشق یکی از مرغ‌ها می‌شود و بعد از عاشقی با مرغ‌های دیگر کاری ندارد و تخم‌مرغی تولید نمی‌شود و دوباره مرغ‌دانی به مشکل می‌خورد.

 قربانیان گفت: نهایتا این قصه، یک قصه کاملا زنانه است که حتی شخصیت نازی دیالوگی دارد که می‌گوید؛ شما مرغ‌ها دوست دارید یک خروس فقط یکی‌ را دوست داشته باشد و نهایتا هم نازی را زندانی می‌کنند و زمانی که قصد کشتن آن را دارند، نازی پرواز می‌کند، علیرغم اینکه می‌دانیم  مرغ‌ها و خروس‌ها پرواز نمی‌کنند.

این هنرمند با بیان اینکه بستر اصلی قصه نمایش معضلات اجتماعی است، افزود: نمایش روایت‌گر چند معضل اجتماعی جامعه است و این که عشق در جامعه رنگ باخته در حالی که از چنان قدرتی برخوردار است که می‌تواند معجزه کند.

او خاطر نشان کرد: این نمایش همچنین به چهارچوب‌ها و ترس اشاره دارد؛ اینکه وقتی فردی در جامعه از انجام کاری هراس داشته باشد، بقیه هم از او تقلید می‌کنند.

نمایش "چرا نازی پرواز کرد؟! " از 15 بهمن‌ماه تا دوم اسفندماه با بازی رضا رباط جزی، حمیدرضا معدن‌کن، سمیه قهرمانی، حسین عارف، محمدرضا محمدپور، سید فرزاد تجلی، میلاد زعفرانی، ستاره میرزاخانی و ژینوس رحمتی ساعت 19 در سالن استاد رکن الدین خسروی تماشاخانه سه نقطه اجرا می شود.