سرویس تئاتر هنرآنلاین: مقاله پژوهشی عرفان خطیب‌زاده پژوهشگر ایرانی در زمینه کاربرد نمایش‌های عروسکی آیینی سنتی ایران با عنوان "شیوه‌های نوین اجرایی آثار شکسپیر" توسط انتشارات شکسپیر لندن چاپ و به عنوان منبعی علمی در کتابخانه بین‌المللی شکسپیر لندن نگهداری می‌شود.

عرفان خطیب‌زاده با ارائه توضیحات کوتاهی در این رابطه به خبرنگار هنرآنلاین گفت: کمپانی شکسپیر لندن یعنی (خانه شکسپیر در استنفورد انگلستان) علاوه بر محلی برای اجرا و تولید آثار، کتابخانه‌ای دارد که نزدیک به 29 هزار کتاب و مقاله بین‌المللی در آن نگهداری می‌شود. این کتابخانه هر سال طی فراخوانی پذیرای ایده‌های جدید پژوهشگران است که به صورت مقاله و کتاب برای این مجموعه ارسال و مورد قضاوت قرار بگیرد.

او بیان کرد: من تئاتر آئینی و سنتی ایران را به شیوه‌ای جدید مطرح کردم و منبع اصلی‌ام را آثار شکسپیر گذاشتم، چراکه یکی از منابع مهم هنرمندان تئاتر آثار این نویسنده بزرگ است و هر کارگردانی در جهان دست روی آثار این نویسنده می‌گذارند و نظریه‌پردازان و محققان نیز از این قائده مسثنی نیستند.

خطیب‌زاده خاطرنشان کرد: این کتابخانه بین‌المللی از پژوهش من به عنوان منبع علمی بهره برده و همه پژوهشگران می‌توانند از این مقاله بهره ببرند.

شایان به ذکر است عرفان خطیب زاده موفقیت‌های جهانی دیگری را در کشورهای اتریش، فرانسه، ایتالیا، هند و ... تاکنون کسب کرده است.