سرویس تئاتر هنرآنلاین: تماشاخانه تازه تاسیس پالیز با پایان سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر میزبان رضا کیانیان با نمایش "حرفه‌ای"، علی سرابی با نمایش "خدای کشتار"، امیر علی نبویان با نمایش " ریش فیدل، غبغب مرکل" و مهرداد کوروش‌نیا با نمایش "آخرین نامه" می‌شود.

رضا کیانیان بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون نمایش "حرفه‌ای" را به عنوان اولین تجربه کارگردانی خود به صحنه می‌برد. متن این نمایش نوشته دوشان کواچویچ است و موضوع آن درباره فروپاشی کمونیسم در اروپای شرقی و پیامدهای آن است، و رویکردی کمدی اجتماعی دارد.

کیانیان سال 83 در همین نمایش که با نام "حرفه‌ای‌ها، یک کمدی غمگین" به کارگردانی بابک محمدی اجرا شد، بازی کرد که آن اجرا براساس نسخه ترجمه شده آلمانی در فرهنگسرای نیاوران و تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر به صحنه رفت و احمد ساعتچیان و مریم سعادت دیگر بازیگران آن بودند، اما کیانیان برای اجرای دوباره این نمایشنامه ، خوانش دیگری از متن دارد که با خوانش آلمانی آن متفاوت است.

قرار است در کنار سه بازیگر اصلی این نمایش، چند بازیگر جوان نیز ایفاگر نقش‌های فرعی باشندکه بزودی اسامی این بازیگران اعلام خواهد شد.

علی سرابی نیز که پیش از این در نیمه اول سال 94 در سالن تئاتر مستقل به صحنه رفته بود؛ این اثر را مجددا در تماشاخانه پالیز به صحنه خواهد برد. در این اثر نوید محمدزاده، ستاره پسیانی، مارال بنی‌آدم و علی سرابی به ایفای نقش خواهند پرداخت.

در خلاصه این نمایش آمده است: پسر یازده ساله خانواده ری با چوب دستی  دو دندان هم‌کلاسی خود را شکسته است. خانواده ری برای دل‌جویی و تفاهم به خانه خانواده اولیه می‌آیند. در آغاز روابط بسیار متمدنانه است اما کم‌کم خشونت موجود در روابط و وحشی‌گری نامتمدنانه‌شان بروز می‌کند و وضعیتی بسیار کمیک و در عین حال تاسف‌بار به‌وجود می‌آورد...

نمایش "ریش فیدل، غبغب مرکل" نوشته و کار امیر علی نبویان دیگر اثری است که در این تماشاخانه به صحنه خواهد رفت. سپند امیرسلیمانی، بهرنگ بقایی، بهاره رهنما، راموناشاه، مسعود کرامتی، فرزین محدث، روزبه مهر و هدایت هاشمی بازیگران این نمایش هستند که نخستین تجربه  کارگردانی نبویان به شمار می‌رود.

مهرداد کوروش‌نیا نیز دیگر کارگردانی است که برای چهارمین بار، موفق ترین اثر خود یعنی "آخرین نامه" را به صحنه خواهد برد. نوید محمدزاده، پوریا رحیمی سام و میثم نوروزی در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.