سرویس تئاتر هنرآنلاین: چهارمین روز جشنواره  تئاتر در بخش بین‌الملل با اجرای یک گروه نمایشی برگزار شد؛ اجرایی به نام "سار" به کارگردانی میهران توماسیان. به نظر می‌رسد، کشور ترکیه بیشتر در تئاتر کمدی و موزیکال دارای شهرت باشد و گروه‌های نمایشی و هنرمندان حرفه‌ای در این حیطه به فعالیت می‌پردازند و کارشان عموما با استقبال خوبی از سوی عموم مردم این کشور روبه‌رو می شود. اما تئاتر در این کشور تنها به این دو حوزه محدود نمی‌شود و چند گروه حرفه‌ای در حیطه تئاتر تجربی نیز در آن فعالیت دارند.

نمایش "سار" نیز در این دسته از نمایش‌ها یعنی تجربی جا می‌گیرد؛ اثری که با حضور یک بازیگر و یک ورقه کاغذی بزرگ سفید بر صحنه اجرا شد.

در زبان ترکی "سار" به معنای پیچیدن است؛ اتفاقی که در این نمایش رخ داد. نمایش با حضور بازیگر زیر ورقه کاغذی سفید بزرگی که روی آن با حروف بزرگ نوشته شده بود "داستان کوهستان" آغاز شد.

بازیگر در زیر برگه بزرگ کاغذی حرکت می‌کرد و آن را به دور خود می‌پیچید و تصویر کوهستان برفی را در ذهن مخاطبان خود ایجاد می‌کرد، کوهستانی که به دست انسان نابود خواهد شد و ما در این میان تنها نظاره‌گر این رویداد خواهیم بود.

یکی دیگر از نکات قابل توجه این اجرای بدون کلام، بهره بردن از موسیقی مدرن و کلاسیک ترکیه بود که سبب ارتباط بهتر مخاطب با مفاهیم ارائه شده از سوی بازیگر نمایش می‌شد.

سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر تا 12 بهمن ماه به دبیری سعید اسدی برگزار می‌شود.