سرویس استان‌های هنرآنلاین: ابوالفضل طبسی با اشاره به روند شکل‌گیری این اثر نمایشی به خبرنگار هنرآنلاین گفت: از آنجا که حوزه فعالیت گروه نمایشی ما در زمینه مردم‌شناسی و فرهنگ عامه است بر همین اساس عمدتا تعلق خاطر خاصی هم به نمایش‌های آئینی با هدف ترویج و اشاعه فرهنگ‌عامه دیار سربداران داریم.

او با بیان اینکه در تئاتر به  آداب ‌و رسوم، فرهنگ و تاریخ دیار بیهق کمتر پرداخته شده است، بیان کرد: نمایش "بزم و رزم" در واقع نگاهی به مستند تاریخی است که در قالب پرفورمنس اجرا می‌شود و به‌صورت مجمل داستان سربداران را تعریف می‌کند.

طبسی با بیان اینکه این نمایش نگاهی است به نهضت شیعه سربداران، افزود: در این نمایش در قالب موسیقی و رقص محلی، رشادت‌ها و مقاومت‌های مردم دیار بیهق در برابر  لشکر مغول به تصویر کشیده می‌شود و به  نوعی آیین‌های سنتی مردم دیار بیهق در عرصه‌های مختلف زندگی همچون شادی، عزا، کشاورزی و... به نمایش گذاشته می‌شود.

این هنرمند اهل سبزوار با بیان اینکه "بزم و رزم" نمایشی بدون کلام است که با سورنا و دهل روایت می‌شود، خاطر نشان کرد: بنابراین داستان نمایش تنها از طریق موسیقی و حرکت روایت می‌شود و اوج و فرودهایی که باید در کار وجود داشته باشد، از این طریق اجرا می‌شود.

نمایش "بزم و رزم" با بازی افشین کاشمری، محمدحسن شمس آبادی، حامد دهداد، علی  یوسفی، امیرحسین مومنی، ابوالفضل طبسی، زهرا شمس‌آبادی، رفعت طبسی و محبوبه برزویی سه‌شنبه 5 بهمن ماه ساعت 16:30 در محوطه خانه هنرمندان، ساعت 11 در برج میلاد و روز چهارشنبه ششم بهمن ماه  ساعت 18 در محوطه تئاتر شهر میزبان علاقمندان به نمایش های خیابانی است.

سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری سعید اسدی از اول تا دوازدهم بهمن ماه برگزار می‌شود.