به گزارش هنرآنلاین، "تماس تصویری ۲" یا ویدیوکال به کارگردانی پانته‌آ آرمان‌فر یکی از نمایش‌هایی است که در سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فجر در بخش به علاوه فجر به صحنه خواهند رفت. این بخش در دومین سال برگزاری خود تلاش دارد زمینه‌ای برای حضور گروه‌های جوان باز کند.

این نمایش که پیش‌تر در تیرماه ۱۳۹۵ به مدت دوهفته در تماشاخانه موج نو به صحنه رفته بود، بیش از آن‌که قالب تئاتر را اختیار کند، یک اجرای روایی دیجیتالی است. در این نمایش به واسطه‌ی مدیوم ویدیو، فیزیک بازیگر تکثیر می‌شود و شخصیت‌های مجازی، استعاری از شخصیت‌های واقعی از راه دور می‌شوند. تجربه‌ای مشابه با مکالمه‌ی تصویری یا ارتباط مجازی که به گفته‌ی آرمان‌فر یکی از دغدغه‌های اصلی او در شکل‌گیری این کار بوده است. آرمان‌فر در این‌باره می‌گوید: "ارتباط مجازی و از راه دور حداقل نیمی از ارتباط انسان معاصر را تشکیل می‌دهد. من سعی کرده‌ام با چیدمانی از تصویر و صدا این تجربه را به اشتراک بگذارم. این فرم ناگزیر مفهوم فیزیکی اجراگر/بازیگر را در تئاتر به چالش می‌کشد."

این نمایش یک‌سال پیش از شکل کنونی‌اش، پایان‌نامه‌ی کارشناسی رشته ادبیات نمایشی کارگردان آن بوده است. احمد الستی، استاد دانشگاه و مترجم درباره‌ی این کار نوشته است:‌‌ "نمایش تماس تصویری ۲ یک کمدی تراژدی عصر بیست الکترونیک است که از یک‌سو روابط انسانی را دراماتیزه می‌کند و از سویی دیگر نشان می‌دهد که چگونه تلاش برای ایجاد ارتباط از کنترل انسان خارج شده و به وسایل بی‌عاطفه‌ای سپرده شده که نقش تعیین‌کننده‌ای در اراده‌ی انسانی پیدا کرده‌اند."

این نمایش با استقبال تماشاگران و هنرمندانی چون نغمه ثمینی، مجید اسلامی، امیر اثباتی، شهرام مکری، نسیم احمدپور و سوسن شریعتی قرار گرفت. مجید اسلامی، نویسنده و متنقد در یادداشتی نوشته است: "نمایش آرمان‌فر ظاهری ساده دارد اما ذهن را مشغول می‌کند. با طنزی ملایم، اندکی بازیگوشی و کم و بیش بی‌اعتنا به ظرفیت دراماتیک متن. برای او حاشیه‌ها مهم‌تر از درام است." نغمه ثمینی در یادداشتی دیگر نوشته است: "فراتر از تکنیک ویژه و خلاقانه، این اجرا برای من حاوی مفهوم عمیقی از خود و دیگری است. محبوس در جهان‌های شخصی خود، اسیر سوبژکتیویته‌ی ذهن محدود، دیگری‌ها هر روز غریبه‌تر می‌شوند و خود هر روز تنهاتر. پانته‌آ آرمان‌فر نویسنده و کارگردان جوان و خلاقی است که با جسارتی جذاب در شکل و بیان و زبان تئاتری و معاصر این ایده‌ها را با تماشاگر به اشتراک می‌گذارد."

این روایت دیجیتالی داستان دختر و پسری را به تصویر می‌کشد که پس از سال‌ها دوستی عاطفی در دو جغرافیای متفاوت قرار گرفته‌اند.

"تماس تصویری ۲" ۵ و ۶ بهمن ماه ساعت ٢٠ در تماشاخانه موج نو واقع در میرداماد، خیابان رودبار شرقی اجرا می‌شود.

گفتنی است که این نمایش با زیرنویس انگلیسی، امکان برقراری ارتباط با مخاطب غیرایرانی را دارد.