سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "ارت"به کارگردانی علی‌محمد رادمنش یکی از آثار حاضر در بخش تئاتر خیابانی است. علی‌محمد رادمنش با ارائه توضیحاتی در مورد این اثر به خبرنگار هنرآنلاین گفت: نمایش "ارت" به تمدن گمشده جهان باستان بازمی‌گردد؛ در نخستین متون سومری، کتیبه‌هایی کشف شده که به سرزمینی باستانی اشاره دارد و بسیاری از آثار  دوره‌های بعد وام‌ گرفته از آن هستند.

او ادامه داد: در دوران باستان پیش از آنکه آریایی‌ها وارد این سرزمین شوند، دو تمدن "شان" در شوش و "حلیم‌رود" جیرفت وجود داشتند. نمایش ما بر اساس نقوشی که از تمدین "حلیم رود" ایران به دست آمده، شکل گرفته است. پژوهشی بر اساس نگره‌های نمایشی انجام دادیم که در این اثر به تصویر کشیده می‌شود.

رادمنش با بیان خلاصه داستان این اثر بیان کرد: این نمایش روایت‌گر حماسه عشق و ایستادگی زوج هنرمند پیشرفته (تمدن باستان) در مقابل فشار اقتصادی دشمنان و بلایای طبیعی است.

این کارگردان تئاتر اظهار کرد: این اثر هم زبان حماسی و هم امروزی دارد؛ شیوه اجرایی آن نیز مدرن به شمار می‌رود. "ارت" با نمایش در نمایش شروع می‌شود. در مضمون و محتوا آنچه برای مردم "ارت" رخ داده همانند اتفاقاتی که در ایران امروز برای ما رخ می‌دهد.

او در رابطه با جایگاه تئاتر خیابانی خاطرنشان کرد: تئاتر خیابانی هنری آوانگارد و پیشرو است؛ مسئولان باید به این هنر به واسطه تاثیرگذاری عمیق و سریع این هنر، آن را بیشتر مورد توجه قرار دهند. در این میان باید به فراهم آوردن شرایط کوچک و بزرگی مانند ایجاد جایی برای اجرای مداوم آثار خیابانی یا امکانات لازم برای پشت صحنه اشاره کرد تا پاسخگوی نیازهای اولیه این هنرمندان باشد. مساله مهم حمایت مالی آنهاست که اینگونه خدمت می‌کنند و باید هزینه‌های‌شان تامین شود تا آنها بتوانند بدون دغدغه به فعالیت‌های‌شان ادامه دهند.