سرویس استان‌های هنرآنلاین: محمد جواد صرامی با اشاره به روند شکل‌گیری این اثر نمایشی به خبرنگار هنرآنلاین گفت: استارت این نمایش که با نگاهی متفاوت به نمایشنامه "هملت" شکل  گرفته است، از یک کارگاه نمایشنامه‌نویسی "هملت‌نویسی" زده شد که بر اساس آن لحظه خودکشی اوفلیا در یک چرخه ناهمگون در قالب یک داستان درام عاشقانه با دیدی متفاوت و مستقل از دید نویسنده به تصویر کشیده می‌شود.

این کارگردان تئاتر با بیان اینکه نمایش "چرخه سودایی" بنا دارد تا نقطه‌ای را به اوج برساند که در نمایشنامه اصلی چندان بر آن پافشاری نشده است، بیان کرد: بر این اساس در این نمایش می‌توان چرخه جنون را در ذهن یک زن دید.

صرامی با اشاره به خط داستانی نمایش، افزود: فضای نمایش در یک سردخانه متروکه بیمارستانی شکل می‌گیرد؛ هملت جنازه اوفلیا را که خودکشی کرده با خود به این سردخانه  آورده تا روی جسد او کالبدشکافی صورت بگیرد اما به جای کالبدشکافی، ذهن اوفلیا شکافته می‌شود و در پی آن ما به ناعدالتی در عشق پی می‌بریم.

او همچنین در خصوص چگونگی اجرای نمایش توضیح داد: این نمایش یک نمایش کاملا تجربی  است اما فضای نمایش به سمت  فضاهای گروتسک و اکسپرسیونیسم می‌رود.

کارگردان نمایش "چرخه سودایی" در خصوص موسیقی نمایش نیز بیان داشت: در سه نقطه نمایش موسیقی به گونه‌ای پخش می‌شود که تماشاگر لحظه‌ای به خود بپیچد و چون دیالوگ‌ها سنگین هستند، اگر مخاطب ذهنش به خواب ‌رود توسط موسیقی بیدار شود و مخاطب تپش قلب خود را احساس کند.

صرامی که قرار است در دو بخش "نسل نو" و "مسابقه تئاتر جوان" در این دوره جشنواره حضور داشته باشد، در اظهارنظری راجع به بخش "نسل نو" جشنواره، گفت: رقابتی بودن این بخش و اینکه از میان 104 اثر متقاضی تنها 8 اثر برگزیده شده است، نشان از وسواس و اهمیت این بخش جشنواره دارد، اما آنچه بیش از هر چیز اهمیت دارد، ایجاد فضا یا کارگاهی برای گردهم آمدن کارگردانان جوان این بخش جهت تبادل ایده‌ها و خلاقیت‌های‌شان است.   

نمایش "چرخه سودایی" به نویسندگی و کارگردانی محمدجواد صرامی با بازی شهره موسوی، ایمان فلاحتی، محمد رادمهر، کاوه کریمیان، محمد قربانی، سهیل حبیبیان، سارا اشتیاقی، کوثر خوش‌نظر، فراز شیرانی، مهدیس قابضی، سمانه ابراهیمی دوشنبه 4 بهمن ماه در دو نوبت 19 و 17 در تالار هنر روی صحنه می رود.

سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری سعید اسدی از اول تا دوازدهم بهمن ماه برگزار می‌شود.