سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "آشپزخانه" به کارگردانی محمدرضا رادمند در بخش نسل نو مجموعه تئاتر فجر به صحنه می‌رود. محمدرضا رادمند با اشاره به خلاصه این نمایش به خبرنگار هنرآنلاین گفت: این نمایش روایت‌گر داستان کافه‌ای است که به دلایلی روز آخر کاری خود را می‌گذراند و...

او ادامه داد:  ایده شکل‌گیری این اثر به تجربه کار من در چنین فضایی بازمی‌گردد؛ آن زمان به این فکر می‌کردم اگر روز آخر کار شما در جایی باشد، چه اتفاقی برای افراد آن محل رخ خواهد داد؛ البته این ظاهر داستان است و تم اصلی آن اجبار در انتخاب است.

رادمند در رابطه با طراحی‌های این اثر عنوان کرد: این نمایش از سبک خاصی پیروی نمی‌کند؛ زمانی که کار می‌کنید دنبال سبک و ایسم خاصی نیستید و بیشتر به حس‌تان تکیه و سپس آن را تحلیل می‌کنید. بنابراین ممکن است چند سبک با یکدیگر ادغام شوند.

او خاطرنشان کرد: صحنه و طراحی آن برای من بازنمایی واقعیت نیست بلکه کاراکتر و شخصیت به شمار می‌رود؛ بنابراین به سمت مینی‌مال و ایجازگویی می‌رود. اگر این نمایش، 9 کاراکتر دارد صحنه شخصیت 10 آن خواهد بود.

این کارگردان تئاتر بیان کرد: دوست دارم بازی‌ها در ظاهر رئال باشد و بازیگران تصویرسازی کنند؛ همانطور که در زندگی بیرونی استرس دارید، بدن و رفتار بدنی‌تان آن مفهوم را نشان می‌دهند. در ظاهر بازی‌ها رئال است اما همه طراحی شده‌اند. طراحی لباس هم مانند صحنه کاراکتر خاص خود را دارد. من موسیقی زنده را بیشتر می‌پسندم موسیقی پلی‌بک درست نیست و باید بر اساس آن تعریف شود.

رادمند در بخش پایانی سخنان خود با بیان دیدگاه خود نسبت به بخش "نسل نو" توضیح داد: باید تمام اتفاقات را بر اساس ظرفیت‌های‌مان ارزیابی کنیم، اگر بخواهیم با ایده‌آل‌های‌مان حرف بزنیم ممکن است همه چیز ناامیدکننده باشد. مگر ما چند جشنواره معتبر تئاتری در کشور داریم؟ جشنواره جدا از هیاهوهایش، یک فرصت است؛ فرصتی برای اجرای کار. از سوی دیگر مخاطبان جشنواره تئاتر فجر خاص‌تر هستند و زمانی که حضور در آن را قبول می‌کنید، خودتان را در معرض نقد قرار می‌دهید.

نمایش "آشپزخانه" به کارگردانی محمدرضا رادمند امروز سوم بهمن ماه دو ساعت 18 و 20:30 در تالار حافظ به صحنه می رود.