به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، این جلسات به کوشش کارگروه نقد جشنواره از تاریخ شنبه 2 بهمن تا دوشنبه 11 بهمن ماه با حضور نویسنده، کارگردان و عوامل هر اجرا و منتقد برگزار می‌شود و ورود برای تمامی مخاطبان و خبرنگاران آزاد است .

جدول برگزاری این جلسات به شرح زیر است:

شنبه 2 بهمن‌ماه جلسه نقد نمایش "جی" کار محمد صادق نصیری از شهر یزد برگزار می‌شود. نقد این نمایش که در بخش مسابقه‌ بین‌الملل اجرا دارد، ساعت  15 تا 17 روز دوم بهمن برگزار می‌شود.

یکشنبه 3 بهمن‌ماه جلسه نقد "پنجگانه خون، خور، ملمداس" کار علیرضا داوری برپا می‌شود. این نمایش از بندر عباس و در بخش مسابقه مرور در جشنواره شرکت دارد و جلسه نقد آن ساعت 15 تا 17 روز سوم بهمن ماه برپا می‌شود.

دوشنبه 4  بهمن جلسه نقد "خانه‌ ابری" کار مشترک سیامک احصایی و حمید پورآذری برپاست. نمایشی که از تهران و در بخش مسابقه بین‌الملل اجرا می‌شود و جلسه نقد آن ساعت 11:30 تا 13:30 برگزار خواهد شد.

سه شنبه 5 بهمن‌ماه نمایش "پنجاه و چهارمین سالگرد...." نقد می‌شود. این نمایش کار آرمین حمدی‌پور است که از شهر شیراز در بخش مسابقه جوان جشنواره اجرا دارد. جلسه نقد این نمایش روز 5 بهمن ازساعت 15 تا 17 برپا می‌شود.

چهارشنبه 6 بهمن‌ماه جلسات نقد حضوری با نقد نمایش "تو ماهی که نیستی" ادامه پیدا می‌کند. این نمایش کاری از کشور ترکیه و به کارگردانی میهران توماسیان است که در بخش مسابقه بین‌الملل این دوره از جشنواره حضور دارد و جلسه نقد آن ساعت 11:30 تا 13:30 روز چهارشنبه 6 بهمن برپاست.

جمعه 8 بهمن‌ماه روز پنجشنبه 7 بهم ماه‌جلسه‌ای برگزار نمی‌شود و در ادامه روز جمعه 8 بهمن دو جلسه برپا خواهد بود. در اولین جلسه، نمایش "درباره تصویرت از من تجدید نظر کن" کارمشترک ایران و هلند نقد می‌شود. این نمایش به کارگردانی آروند دشت آرای در بخش مسابقه بین‌الملل اجرا دارد و جلسه نقد آن ساعت 11:30 تا 13:30 روز جمعه برگزار خواهد شد.

در دومین جلسه نیز نمایش "بیستون می‌تازد" کار امین رضایی اردانی نقد خواهد شد. این نمایش کاری از مشهد در بخش مسابقه بین‌الملل اجرا دارد و جلسه نقد آن ساعت 15 تا 17 برگزار می‌شود.

شنبه 9 بهمن‌ماه جلسه نقد نمایش "برگرد مرا ببین" کار مشترک نسیم ریاضی، شیرین فرش‌باف و سعید بهنام خانیکی  از تهران و در بخش مسابقه‌ آثار محیطی و آلترناتیو برگزار می‌شود. جلسه نقد این نمایش ساعت 15 تا 17 برگزار می‌شود.

یکشنبه  10 بهمن‌ماه "همسرایی یتیمان" کار جرزی زون از کشور لهستان نمایشی است که در مسابقه بین‌الملل این دوره از جشنواره اجرا می شود. جلسه نقد این نمایش روز یکشنبه 10 بهمن از ساعت 15 تا 17 برپا خواهد شد.

دوشنبه 11 بهمن‌ماه جلسات نقد حضوری با نقد نمایش "دا" کار زهرا تنوری به پایان می‌رسد. این نمایش از شهر فسا و در بخش مسابقه جوان جشنواره حضور دارد و جلسه نقد آن روز دوشنبه 11 بهمن از ساعت 15 تا 17 برگزار خواهد شد.  

این جلسات با حضور منتقدانی همچون رضا سرور، افشین خورشید باختری، رامتین شهبازی، علیرضا نراقی، مریم دادخواه، علی اصغر دشتی، هاجر سعیدی‌نژاد، فرشته حبیبی، سامی صالحی ثابت، میثاق نعمت گرگانی و... به همراه کارگردان و عوامل هر گروه برگزار خواهد شد.

کارگروه نقد جشنواره زیر نظر امین عظیمی مدرس و منتقد تئاتر فعال است.

تمام این جلسات در مجموعه فرهنگی "عمارت رو به رو " به نشانی خیابان انقلاب، شرق به غرب، قبل از چهارراه ولیعصر ، بن بست کیان‌پور، شماره 7 برگزار می‌شود. شماره تلفن 66404230 نیز پاسخگوی پرسش‌های احتمالی است.

 

زمان اجرای نمایش "بیست نمایش کوتاه درباره سلفی" تغییر یافت

اجرای نمایش "بیست نمایش کوتاه درباره سلفی" نوشته و کار محمد رحمانیان امروز از نوبت 14 و 17 به  19 تغییر ساعت پیدا کرد.

ساسان پیروز ضمن اعلام خبر تغییر ساعت نمایش بیست نمایش کوتاه درباره سلفی، اظهار کرد: بنابر تصمیم گروه اجرایی این نمایش که قرار بود در دو نوبت 14 و 17 به روی صحنه برود در ساعت  19 اجرا خواهد شد.

پیروز همچنین خاطر نشان کرد: هر 3 اجرای نمایش بیست نمایش کوتاه درباره سلفی در ایام جشنواره در ساعت 19 اجرا خواهد شد.

سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری سعید اسدی از اول تا دوازدهم بهمن برگزار می‌شود.