سرویس تئاتر هنرآنلاین: مهدی ضیاءچمنی یکی از کارگردانان حاضر در بخش "نسل نو" جشنواره سی و پنجم تئاتر فجر از استان خراسان رضوی است. مهدی ضیاء‌چمنی با ارائه مطالبی در رابطه با اثر خود به خبرنگار هنرآنلاین گفت: ایده نگارش متن "اکسیژن" دو سال پیش به ذهن من و مهسا غفوریان رسید و بر آن شدیم تا به صورت مشترک نمایشنامه آن را بنویسیم. ایده و فکر ما به یکدیگر نزدیک است و به راحتی توانستیم متن اثر را بنویسیم.

او ادامه داد: این نمایش اثری دیالوگ‌محور است که بازیگر در آن نقش بسیار پررنگی دارد و تنها یک نیمکت بر صحنه داریم.

ضیاءچمنی عنوان کرد: درام کلاسیکی که در سایر نمایشنامه‌های حال حاضر می‌بینیم در این اثر وجود ندارد و موقعیت، آن را پیش می‌برد. در کارگردانی هم طبق آنچه نمایشنامه می‌خواهد پیش می‌روم.

این کارگردان تئاتر اظهار کرد: مشهد بعد از تهران حرف اول را در تئاتر می‌زند. مشهد شهر مذهبی است و فعالیت هنری در آن سختی‌های بسیار دارد. این مساله تنها به تئاتر باز نمی‌گردد زیرا ما نمی‌توانیم کنسرت برگزار کنیم؛ بنابراین هنرمندان خودشان پیگیر کارهای‌شان هستند البته در این میان برخی فعالیت زیرزمینی دارند یا مهاجرت می‌کنند. اما  آنهایی که ماندند  با تلاش و صرف هزینه به چنین جایگاهی دست یافتند.

او که پیش از این هم تجربه حضور در بخش "نسل نو" تئاتر فجر را داشته است گفت: شرایط جشنواره هر سال نسبت به سال قبل تفاوت دارد و نمی‌توان برای آن برنامه‌ریزی کرد. بسیار پیش آمده که دوستانی می‌خواستند در یک بخش حضور داشته باشند اما بعد از مدتی آن را حذف کرده‌اند. تمایل داشتم نمایشم را مستقیم به فجر بفرستم و امکان شرکت در بخش "نسل نو" را داشتم.

مهسا غفوریان محمدرضا صولتی و مهدی ضیاءچمنی در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

نمایش "اکسیژن" به کارگردانی مهدی ضیاءچمنی سوم بهمن‌ماه در دو ساعت 16 و 18 در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان اجرا می‌شود.