سرویس تئاتر هنرآنلاین: مهدی مشهور با اشاره به تازه‌ترین فعالیت‌های گروه تئاتر "سایه" به خبرنگار هنرآنلاین گفت: معمولا نمایش‌هایی که گروه تئاتر "سایه" تولید می‌کند برای چند سال اجرا می‌شوند؛ آخرین نمایش ما با عنوان "در" اجراهای متعددی در آمریکا، آلمان و ایران داشت.

او ادامه داد: اثر جدید گروه، نمایش "در و اشیاء" است؛ در حال حاضر به صورت کارگاهی مشغول کار روی این اثر هستیم، نمایشی که تکمیل‌کننده نمایش "در" است.

مشهور عنوان کرد: این اثر در ارتباط با مساله خشونت است؛ با توجه به مسائلی که در خاورمیانه شکل گرفته به وفور شاهد شکل‌های مختلفی از خشونت هستیم.

او عنوان کرد: این نمایش تیرماه سال 96 به دعوت جشنواره بین‌المللی تئاتر تورنتو به صحنه خواهد رفت. این جشنواره 15 دوره خود را با حضور 11 کشور جهان برگزار می‌کند.

این کارگردان تئاتر اظهار کرد: پیش از سفر به تورنتو همراه با بعضی از اعضا گروه، به دعوت جشنواره بین‌المللی "فرینج" سفری به پراگ برای برپایی ورک‌شاپی در مورد تئاتر اشیاء خواهیم داشت. در این کارگاه، در مورد کاربرد تئاتر اشیا و جایگاه آن در تئاتر معاصر سخن خواهیم گفت.

مشهور در پاسخ به این سئوال که چرا تاکید بیشر آنها بر اجراهای بین‌المللی است تا داخلی توضیح داد: تئاتر در ایران وجه اقتصادی بسیار پررنگی پیدا کرده است؛ این مسئله هیچ قانون و پشتوانه علمی ندارد و در این میان گروه‌های کوچک بیشتر شکست می‌خورند. تنها گروه‌هایی موفق عمل می‌کنند که از روابط یا تبلیغات خاص برخوردارند؛ اگر اینگونه نگاه مصرفی به تئاتر داشته باشید می‌توان از این هنر کسب درآمد کرد. این موضوع، اختلاف بسیار فاحشی میان گروه‌ها ایجاد کرده است.

او افزود: این در حالی‌ست که تئاتر دنیا مسیری متفاوت را طی می‌کند. در این شرایط ترجیح می‌دهیم انرژی‌مان را به گونه‌ای متفاوت مصرف کنیم. البته این به معنای آن نیست که علاقه‌ای به اجرا در ایران نداریم، دغدغه هر هنرمندی کار در کشورش است اما با توجه به شرایط ترجیح ما آن است تا در خارج از ایران فعالیت کنیم.

مشهور در پایان سخنان خود بیان کرد: ما نزدیک به 6 سال از نخستین اجراهای بین‌المللی‌مان می‌گذرد و می‌توان گفت در خارج از ایران به نسبت داخل، گروه شناخته شده‌تری هستیم. اکنون تمرکز ما بیشتر بر اجراهای خارجی است و خوشبختانه ارتباط خوبی با جشنواره‌های بین المللی معتبر داریم.