سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "کاریزماه" به کارگردانی مهدی موسی‌خانی در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان به صحنه می‌رود. این کارگردان با اشاره به نام این اثر به خبرنگار هنرآنلاین گفت: کاریزماه به معنای سرچشمه ماه است؛ با توجه به کارهای پیشینم در این نمایش، از تطبیق متون استفاده کردم.

او بیان کرد: با بهره بردن از قرابت موضوعی به دنبال دست یافتن به معنایی مشترک هستم به همین دلیل بیس اصلی اثر "خاطرات ایران"، ایران ترابی پرستار جنگ، اشعار "پایانا پوشایوفسکی" شاعر لهستانی که بیشتر عمر خود را در بیمارستان گذرانده و "اتاق افسران" مارک دوگن است.

موسی‌خانی عنوان کرد: بازنمایی که جنگ برای من داشت و آنچه از این پدیده دیده و شنیده بودم باعث شکل‌گیری این متن شد.

این کارگردان تئاتر خاطرنشان کرد: تلاش من بر آن بود تا متن در حوزه ادبیات مدرن قرار بگیرد. این اثر روایت خطی و مشخصی ندارد. قسمت زیادی از آن در ذهن مخاطب شکل می‌گیرد و در سیر زمان روایت مدام جلو و عقب می‌رود.

او اظهار کرد: علاقه بسیاری به آثار کارگاهی، تئاترهای شرق و فیزیکال دارم و همیشه ماهیت بصری برایم اهمیت داشته است؛ بنابراین به سمت تئاتر شرق مانند تئاتر کابوکی، موسیقی اپرای کلاسیک و تلفیق آن با فضای تکنیکال رفتم.

موسی‌خانی تاکید کرد: نمایش "کاریزماه" تئاتری موزیکال، تکنیکال و رادیکال است و ماهیت اصلی آن کارگاهی است.

او در بخش پایانی سخنان خود در رابطه با طراحی‌های این اثر توضیح داد: علاقه زیادی به مباحثی که توسط بزرگان تئاتر مانند کانتور، آرتور میلر و تئاتر لهستان مطرح شده علاقمندم. در پروسه تمرین تحقیق و پژوهش بسیاری در این حوزه‌ها داشتیم تا آن را تبدیل به اتفاقی برای امروز بکنیم.

نمایش "کاریزماه" به کارگردانی مهدی موسی‌خانی تا 30 دی‌ماه ساعت 20 در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان به صحنه می‌رود. شقایق باقری، شبیر رامتین، شادی شیر مردی، معصومه آمدگی، شیما پروهان، فاطمه السادات سیدین، رامین مراغی، نرگس زارع، پگاه محمود وند، علی پسیان، محمد جعفری، پوریا جلال وندی، زینب هوشنگی بازیگران این نمایش‌اند.