سرویس تئاتر هنرآنلاین: محسن حسینی با اشاره به تازه‌ترین فعالیت این روزهایش به خبرنگار هنرآنلاین گفت: اکنون دو پروژه در دست دارم. پروژه نخست نمایش "فروغِ سارا پینا" است که شهریورماه سال آینده در تالار استاد ناظرزاده تماشاخانه ایرانشهر به صحنه خواهد رفت.

او ادامه داد: در حال حاضر مشغول فراهم آوردن مقدمات و پیش تولید کار هستم؛ با توجه به اینکه یکی از بازیگرانم در آلمان اقامت دارد، به زودی سفری به این کشور خواهیم داشت تا تمرینات آغازین نمایش را به مدت دو ماه با او داشته باشم.

حسینی عنوان کرد: بعد از بازگشتم به ایران، تمرینات اصلی آغاز خواهد شد و بازیگر آلمانی من مدتی بعد به گروه ملحق می‌شود. این نمایش در نه پرده به مدت 120 دقیقه به تصویر کشیده می‌شود.

این کارگردان تئاتر با اشاره به شخصیت‌های این اثر تاکید کرد: در نمایش "دیوان شرقی غربی" که امسال به صحنه بردم، 9 پریان الهام، مجسمه ساز معروف پیگمالیون، حضور داشتند که در این نمایش نیز مجددا به صحنه می‌روند. در بروشور آن نمایش اعلام کردم که این پریان به بوستانی دیگر سفر خواهند کرد و هر کدام از آنها به یک کشور می‌روند و بر شانه یک هنرمند می‌نشینند و الهام بخش او خواهند شد. در واقع در این پروژه زنانی برجسته از هشت کشور جهان به تصویر کشیده خواهند شد.

بازیگر نمایش "کالیگولا"  افزود: یکی از این هنرمندان فروغ فرخزاد است؛ بهمن ماه امسال پنجاهمین سالروز درگذشت این شاعر بزرگ زن ایران است. با احترام به او، یکی از شخصیت‌های نمایش "فروغِ سارا پینا" فروغ خواهد بود. شگفتی فروغ در داشتن وجوه مختلف این هنرمند بوده، که تنها به شاعرانگی او باز نمی‌گردد.

حسینی خاطرنشان کرد: زنان بزرگی در کشور ما وجود دارند که متاسفانه هیچ کس از آنها شناختی درستی ندارد مانند قره‌العین، پروین اعتصامی و... برایم عجیب است چرا هنرمندان زن ما به این موضوع‌ها توجه ندارند و از کنار این موضوع بسیار راحت عبور می‌کنند.

او بیان کرد: ما در جامعه‌ای مردسالار زندگی می‌کنیم و بدون‌شک هیچ‌گاه به این زنان بزرگ که بسیار جلوتر از زمان خود بوده‌اند، نگاه درستی نشده است. ما هفت شاعر بزرگ زن یعنی (مهستی گنجه‌ای، رابعه بلخی، شاهزاده ملک خاتون، طاهره قره العین، پروین اعتصامی، سیمین بهبهانی و فروغ فرخزاد) داریم که بسیار علاقمندم اثری در مورد آنها داشته باشم.

این بازیگر شناخته شده تئاتر گفت: در این نمایش، برخورد فمنیستی ندارم بلکه آثار و آوانگارد بودن این زنان در دورانی که زندگی می‌کردند برایم اهمیت داشته است و 9 زن در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند. "فروغِ سارا پینا" در ستایش دوستی و عشق است.

بازیگر نمایش "باغ آلبالو" با معرفی بازیگر نقش فروغ بیان کرد: روجا جعفریان بازیگر نقش فروغ خواهد بود. او روانشناس و فارغ‌التحصیل دانشکده بازیگری فرانکفورت است و ما در سه پروژه با یکدیگر همکاری داشته‌ایم.

حسینی در پایان سخنان خود گفت: پروژه دوم من نمایش "امیر ارسلان نامدار" است که بهار سال 97 در تماشاخانه سنگلج اجرا خواهد شد. سال‌هاست پیگیر اجرای این اثر هستم اما با توجه به بزرگ بودن آن تاکنون اتفاق خاصی شکل نگرفته است. اکنون جلساتی در این رابطه داشتم که امیدوارم به سرانجام برسد.

گفتنی است؛ آخرین پروژه پرفورمنس محسن حسینی بهمن و اسفند 94 در سالن چهارسو مجموعه تئاتر شهر، با اجرای موفق درباره 9 پریان الهام، پیگمالیون مجسمه ساز بر اساس "دیوان شرقی غربی" اثر یوهان ولفگانگ گوته به صحنه رفت.