به گزارش هنرآنلاین، مستند "روایتی از زندگی سعدی افشار" به دنبال به تصویر کشیدن دورانی از زندگی پرفراز و نشیب "سعدی افشار" و اتفاقات پس از فوت اوست.

امیرحسین گوران با اظهار این مطلب افزود: سعدی افشار در این فیلم مستند، به بیان تجربیات و گفته‌های قلبی‌اش که در هیچ فیلم یا منبعی ثبت نشده، پرداخته است. این هنرمند یکی از معدود بازیگران صاحب‌سبک تئاتر روحوضی ایران است که او را چارلی چاپلین دوم جهان می‌دانند!

وی تاکید کرد: بخش‌هایی از فیلم "روایتی از زندگی سعدی افشار" در سال‌های پایانی عمر او فیلمبرداری شده است. بخشی دیگر از فیلم که گفت‌وگو با همدوره‌ای‌های وی هست، هنوز تصویربرداری نشده و یک هفته دیگر به پایان می‌رسد.

به گفته گوران، در این مستند با هنرمندانی چون محمود عزیزی، محمدحسین ناصربخت، غلام بابوته، داود فتحعلی‌بیگی، زنده‌یاد رضا رضامندی، مرجان قمر و جواد انصافی مصاحبه شده است. همچنین علی نصیریان و زنده‌یاد مرتضی احمدی نیز اطلاعاتی را در اختیار وی برای ساخت این مستند قرار داده‌اند.

سعدی افشار متولد سال ۱۳۱۳ در تهران و بازیگر مشهور نقش‌های کمدی موسوم به سیاه‌بازی یا تخته‌حوضی بود که از سال ۱۳۳۰ روی صحنه رفت و بیش از پنج دهه در این زمینه به ایفای نقش پرداخت. وی فروردین ۱۳۹۲ درگذشت.

 امیرحسین گوران پیش از این مستندی پیرامون موزه و شخصیت ملک ساخته و همزمان با ساخت "روایتی از زندگی سعدی افشار"، در حال تولید مستند دیگری با موضوع آپارتچی‌های سینما است.