سرویس تئاتر هنرآنلاین: لوون هفتوان بازیگر و کارگردان تئاتر این روزها نمایش "بازی یالتا" رابر صحنه دارد. او با اشاره به دلایل اجرای مجدد این نمایش به خبرنگار هنرآنلاین گفت: هر زمانی که امکان اجرای این اثر را داشته باشم، نمایش "بازی یالتا" را به صحنه خواهم برد.

او ادامه داد: اجرای اول ما در مجموعه کنش معاصر بود، از آنجایی که ما نخستین اجرای این سالن بودیم و مخاطبان با آن آشنایی چندانی نداشتند تصمیم به اجرای مجدد آن گرفتیم. از سوی دیگر نوبت اجرا و قراردادی در تئاتر باران برای اجرا داشتیم.

هفتوان خاطرنشان کرد: سال آینده تور اجرایی برای "بازی یالتا" خواهیم داشت، اجرای مجدد این اثر برای آن ضروری به نظر می‌رسید. این تور اجرایی بهار سال 96 در کانادا آغاز می‌شود؛ همچنین صحبت‌هایی با دو جشنواره اروپایی هم داشتیم که منتظر پاسخ نهایی از سوی برگزارکنندگان آن هستیم. این نمایش با توجه به کلام محور بودن در اجراهای خارجی‌اش، به زبان انگلیسی اجرا خواهد شد.

بازیگر فیلم "پرویز" در رابطه با تغییرات اجرایی این نمایش عنوان کرد: در این اجرا شادی کرم‌رودی نتوانست با ما همراه باشد؛ حضور روشنک گرامی فضای دیگری را به وجود آورد چراکه شیوه بازی این دو بازیگر با یکدیگر متفاوت است. از سوی دیگر به دلیل تغییر سالن، میزانسن‌ها نیز تا حدودی تغییر یافته است.

این کارگردان تئاتر خاطرنشان کرد: ما به اجرای دیگری فکر کرده بودیم اما به دلیل نداشتن زمان کافی برای تمرین، تصمیم به اجرای دوباره این نمایش گرفتیم. شاید اجرای مجدد نمایش در سالن خصوصی ریسک مالی داشته باشد، اما من چندان به این ماجرا فکر نکردم. اصولا وقتی وارد تئاتر شدم دیگر به مسائل مادی توجه نداشتم.

هفتوان در رابطه با آثار تصویری خود نیز گفت: این روزها در فیلم "کار کثیف" خسرو معصومی حضور دارم، فیلم برداری این اثر از روز گذشته آغاز شده است. من نقش مکملی در این کار دارم. بعد از فیلمبرداری به عنوان یکی از اعضا هیئت داوران جشنواره داکا عازم بنگلادش هستم.

او عنوان کرد: بازگشتم به ایران هم زمان با جشنواره فیلم فجر خواهد بود، امیدوارم دو فیلم "کوپال" به کارگردانی کاظم ملایی و "هجوم" به کارگردانی شهرام مکری در این دوره حضور داشته باشند. همچنین صحبتی برای حضور در چند کار کوتاه داشته‌ام.  

هفتوان در پایان سخنان خود گفت: در صدد هستم تا سال آینده نمایشی به نام "الف" را بر اساس یکی از داستان کوتاه بورخس به صحنه ببرم.