به گزارش هنرآنلاین، علی اکبر عبدالعلی زاده مدیر پروژه سالنامه تئاتر ایران با اعلام این خبر ضمن قدردانی از همراهی هنرمندان و دست اندرکاران تئاتر ایران در حمایت از تداوم انتشار این سالنامه تخصصی گفت :  با توجه به قرارگرفتن درآستانه انتشار سالنامه تئاتر ایران برای سال جدید، ازهنرمندان ، صاحب نظران و فعالان تئاتر کشورمان دعوت می شود با اعلام هرگونه اصلاحیه و ارایه نظر خود در جهت ارتقاء کیفی این محصول، دست اندرکاران این سالنامه تخصصی را یاری رسانند .

وی افزود :علاقمندانی که به هر نحوی از اشکالات و نواقص اطلاعات مندرج درسالنامه مطلع هستند می‌توانند موارد مورد نظر خود را از طریق پست الکترونیکی taghvimtheater@gmail.com اعلام کنند تا در سالنامه سال آینده منعکس شود. 

این فعال رسانه های فرهنگی  تصریح کرد :این پست الکترونیکی پیش از این نیز برای ارتباط با مخاطبان  فعال بود ، با این همه بیشتر پذیرای پیام های سپاس و قدردانی از سوی هنرمندان و دست اندرکاران تئاتر کشور بوده است تا نظرات اصلاحی مورد نظر  دست اندرکاران سالنامه . این فراخوان با هدف یادآوری به صاحب نظران برای همراهی در بهبود کیفیت و رفع نواقص اعلام شده است. 

عبدالعلی زاده تاکید کرد : این سالنامه با همکاری اداره کل هنرهای نمایشی کلید خورده و انجمن هنرهای نمایشی با مدیریت جناب آقای ارمغان بهداروند متولی تولید و انتشار آن است .انجمن هنرهای نمایشی ایران با توجه به کمبود منابع مرجع در حوزه تئاتر ایران و با هدف ایجاد نشاط از طریق توجه به سالروز تولد هنرمندان تئاتر در رسانه ها و مجامع فرهنگی و ایجاد دسترسی به منابع و اطلاعات مرجع مورد نیاز هنرمندان ، صاحب نظران و علاقمندان تئاتر  امسال نیزاقدام به بروز رسانی  سالنامه تئاتر ایران کرده است.

وی یاد آور شد: این سالنامه داری بخش‌های مختلف گاه‌نویسی تاریخ تئاتر جهان، وقایع‌نگاری تاریخچه تئاتر ایران، کتاب‌نگاری تاریخ تئاتر ایران، زادروز هنرمندان تئاتر، اطلاعات گروه‌های ثبت‌شده تئاتری و تماشاخانه‌های خصوصی، سالن‌های تئاتر سراسر کشور، آدرس و شماره تلفن آموزشگاه‌های فعال تئاتر، فهرست کتاب‌های انتشارات نمایش، فهرست شماره‌های مجله نمایش و فهرست نمایش‌های اجرا شده در سال ۱۳۹۴ است. همچنین در این  سالنامه اسامی هنرمندان درگذشته تئاتر نیز گنجانده شده است. بنابراین هنرمندان استانی و مدیران فرهنگی بویژه در هرمورد کاستی ای می بینند می توانند با ارسال متنی به نشانی الکترونیک سالنامه به رفع آن کمک کنند. 

عبدالعلی زاده در پایان گفت : همچنین سال گذشته برای نخستین بار اسامی و زادروز اعضای خانه تئاتر به همراه ایمیل اعضا در ضمیمه آن منتشرشد که به یاری مدیران خانه تئاتر بروز می شود. علاوه براین در قسمت پایانی این سالنامه فهرست جامع ۱۰۰گروه‌ تئاتری ثبت‌شده ایران برای نخستین بار منتشر شد.