سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "تولد غم‌انگیز پسر آهنی" به زودی در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان به صحنه می‌رود. رامین سیار دشتی با ارائه توضیحاتی در این رابطه گفت: تیم برتون فیلم‌ساز سرشناس، مجموعه قصه‌ای به نام "مرگ غم‌انگیز پسر صدفی و داستان‌های دیگر" برای کودکان دارد که مجموعه‌ای از قصه‌های مینی‌مال کوتاه است.

او ادامه داد: در تمام قصه‌ها کاراکترهای عجیبی با نام‌های غریب وجود دارند مثل پسر آهنی، پسر صدفی، دختر آشغالی و... شخصیت‌هایی که در هر قصه بر اساس اتفاقی، به این شکل به دنیا آمده‌اند و به خاطر عجیب بودن‌شان از جامعه بشری طرد شده و تنها هستند و دوستی ندارند. زمانی که این مجموعه را می‌خواندم با داستان "پسر آهنی" برخورد کردم؛ این قصه بار معنایی غریبی دارد و زیر متن قدرتمندی در چالش انسان و ماشین دارد.

سیار دشتی با اشاره به اجرای این نمایش در جشنواره تئاتر تهران مبارک و "آرلکین" روسیه عنوان کرد: در اجراهای عمومی‌مان این نمایش با تغییراتی نسبت به آنچه مخاطبان‌مان در جشنواره تهران مبارک دیده‌اند به صحنه خواهد رفت، تغییراتی که در جشنواره "آرلکین" شکل نهایی‌اش را پیدا کرد؛ در این جشنواره نسیم احمدپور دراماتورژی مجددی روی آن انجام دادند و ایراداتی که در نمایش وجود داشت مرتفع شد.

این کارگردان تئاتر در رابطه با امکان اجرای این نمایش در تماشاخانه دیگری به دلیل محدودیت تعداد اجرا در سالن استاد انتظامی اظهار کرد: در صدد اجراهای دیگری هستیم. نمایش با تکنیک سایه و اجرایی با جزئیات بسیار مستلزم تعداد بازیگران و عوامل اجرایی بیشتری است.

او افزود: ما باید تلاش کنیم تا در سالن دیگری به صحنه برویم. امیدوارم اجرا د سالن انتظامی معرفی خوبی برای این نمایش باشد تا بعد از آن بتوانیم در تماشاخانه خصوصی دیگری مجددا به صحنه برویم.

او در مورد فعالیت‌های آینده خود نیز خاطرنشان کرد: اکنون تمرکزم روی نمایش "تولد غم‌انگیز پسر آهنی" است. صحبت‌هایی برای اجرای مجدد نمایش "هاروی" به کارگردانی ملودی آرام‌نیا داشته‌ایم که هنوز قطعیت آن مشخص نیست.