سرویس سینمایی هنرآنلاین: مریم سعادت بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفت‌وگو با هنرآنلاین گفت: این روزها فیلم "متولد 65" به کارگردانی مجید توکلی را در حال اکران دارم و به زودی در سریالی برای شبکه سه حضور خواهم داشت که در حال مراحل پیش تولید است. یک مینی سریال هم به کارگردانی بیژن میرباقری برای شبکه یک قرارداد دارم که هنوز زمان آن مشخص نیست.

سعادت که هنرمندان با تجربه در حوزه کار برای کودکان است، درباره وضعیت و برنامه‌های تولیدی تلویزیون و تئاتر در این حوزه بیان کرد: هر کاری متخصص خاص خودش را می‌خواهد. تئاتر عروسکی مخصوص بزرگسال در تمام دنیا هست، در حالی که ما این گونه نمایشی را نداشتیم و به همت خانم رزیتا غفاری با برنامه "ماماهوت" به تازگی در تلویزیون شکل گرفته و این اتفاق رقم خورده است، اما در برنامه کودک جای خالی آن بسیار زیاد احساس می‌شود. مدت‌هاست که دیگر برنامه عروسکی فاخری در تلویزیون دیده نمی‌شود. همین چند مجموعه‌ای که وجود دارد مانند "کلاه قرمزی" نیز مختص به یک سن خاص است که اتفاقا بزرگسالان نیز مخاطب آن قرار گرفته‌اند.

بازیگر مجموعه موفق" زی زی گولو" مشکل را در نبود بودجه و عدم حمایت از این گروه سنی دانست و افزود: برنامه‌های کودک تنها خلاصه شده‌اند به حضور یک عده عمو و خاله که بچه‌ها را صرفا تشویق به جیغ و دست و هورا می‌کنند و هیچ اتفاق دیگری در آن رخ نمی‌دهد. این اتفاق هم صرفا به واسطه عدم حمایت از تولید‌کننده رخ می‌دهد،  چرا که اگر  تولید کننده بازار کار داشته باشد قطعا تولید می‌کند و این فارغ از قصد و نیاتی است که دارند، اما تلاش می‌کند کارش را تولید کند. متاسفانه در حوزه کودک و نوجوان و تولیدات تلویزیونی برای این گروه سنی مهم و مهجور حمایتی وجود ندارد تا کار کودک خوبی تولید شود. به نظرم تئاتر اوضاع بهتری دارد و سروسامان دارتر است. حداقلش این است که شما می‌دانید هر سال جشنواره‌ای برگزار می‌شود  و می‌توان آثار را مقایسه کرد و  رقابتی در این حوزه میان سازندگان و تولید کنندگان وجود دارد و می‌شود برای آن اقدام کرد. اما تلویزیون خیلی بلاتکلیف است و تقریبا می‌توان گفت چنین شرایطی اصلا وجود ندارد.