به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، تالار مشاهیر مجموعه تئاتر شهر  ساعت 18 یکشنبه پنجم دی در سالروز تولد  بهرام بیضایی میزبان خوانش نمایشنامه‌ای از این نویسنده بزرگ تئاتر ایران است.

در این جلسه نمایشنامه خوانی که به گفته کارگردانش  هادی سروری با هماهنگی و اجازه بهرام بیضایی برگزار می‌شود، معصومه عزیزمحمدی، شیما جان قربان، هادی سروری به عنوان نقش خوان حضور دارند، این در حالی است که صابر الله دادیان نوازنده تنبور و تار، ایمان موسی زاده نی و تمبک و محمد سرباز تمبک، اسپرینگ و دف گروه نوازندگان این اجرا را تشکیل می‌دهند.

نمایشنامه "شب هزار و یکم" هشتمین اثری است  توسط هادی سروری و گروهش از بهرام بیضایی نمایشنامه خوانی می‌شود.  کما اینکه  در سال‌های گذشته  نمایشنامه‌های "سهراب کشی"،"افرا"، "مجلس ضربت زدن"، "اژدهاک"، " آرش" و "مرگ یزدگرد " در مجموعه تئاتر شهر ، فرهنگسرای نیاوران و خانه هنرمندان ایران روخوانی شده‌اند .

تمرین – اجرای قطعاتی از ساموئل بکت آغاز می‌شود

گروه تئاتر 84 به سرپرستی علی اکبر علیزاد در آستانه آغاز تازه‌ترین پروژه مرکز مطالعات اجرایی قشقایی تمرین – اجرای "قطعاتی از ساموئل بکت" را روی صحنه می‌برد.

در آستانه آغاز تازه‌ترین پروژه مرکز مطالعات اجرایی قشقایی تمرین – اجرای "قطعاتی از ساموئل بکت" به سرپرستی و کارگردانی علی اکبرعلیزاد و بازی علیرضا کی منش، مرتضى حسین زاده، کتایون سالکى، شفق نصر، نوید زارع، پژمان یاورى، محمد مجیدیان  از ساعت 17 روزهای چهارشنبه اول تا جمعه سوم دی ماه به صورت رایگان میزبان دانشجویان  خواهد بود.

در این تمرین - اجرا گروه تئاتر ٨٤ به سرپرستى على اکبر علیزاد پنج نمایشنامه کوتاه اثر ساموئل بکت با نام‌های " بازى "، " فاجعه "، "آمد و رفت"، "آخرین نوار کراپ"، "قطعه بى کلام ٢ " را به صورت جنرال اجرا می‌کند، وی در این تمرین – اجرا  نکات ضرورى را درباره چگونگى شکل گیرى این آثار از سوى گروه اجرایى به مخاطبین ارائه خواهد داد این در حالی است که در ادامه جلسه پرسش و پاسخ نیز برگزار می‌شود.

دانشجویان تمامی رشته‌های تحصیلی می‌توانند طی روزهای اول تا سوم دی با در دست داشتن کارت دانشجویی از این ویژه برنامه در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر استفاده کنند.

 نمایش "گوهر نیل" در پلاتو اجرای مجموعه تئاتر شهر به صحنه می‌رود

"گوهر نیل" عنوان نمایشی به نویسندگی و کارگردانی مجید امرایی است که از روز چهارشنبه اول دی ماه در پلاتو اجرا مجموعه تئاتر شهر به صحنه می‌رود.

نمایش "گوهرنیل" به نویسندگی و کارگردانی مجید امرایی عنوان تازه‌ترین نمایش پلاتو اجرا مجموعه تئاتر شهر است که از روز چهارشنبه اول دی ماه میزبان علاقه مندان تئاتر است.

"گوهر نیل" نمایشی زنده و عروسکی است که داستان زندگی حضرت یوسف و برادرانش را با حضور دو راوی و عروسک‌های بزرگ چوبی روایت می‌کند.

در این اثر نمایشی که تا 21 دی ماه  هر روز ساعت 18 در پلاتو اجرا تئاتر شهر روی صحنه است، علیرضا دهقانی و وحیده قوهستانی به عنوان بازیگر حضور دارند، این در حالی است که شیوه ساخت عروسک‌ها نیز به شیوه ای ابتکاری با هنرمندی زهرا جعفری ساخته شده است.