سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "حساب پرداخت نمیشه" به کارگردانی هادی عامل هاشمی از 30 آذرماه در سالن استاد ناظرزاده مجموعه ایرانشهر به صحنه می‌رود. هادی عامل هاشمی با بیان توضیحاتی درباره اجرای مجدد نمایش "حساب پرداخت نمیشه" به خبرنگار هنرآنلاین گفت: این اثر سال 91 در تماشاخانه استاد انتظامی خانه هنرمندان به صحنه رفت و پرفروش‌ترین نمایش آن سالن شد.

او ادامه داد: نوبت اجرای من در سالن ایرانشهر فروردین‌ماه و همزمان با اجرای نادر برهانی‌مرند در سالن استاد ناظرزاده بود، اما درخواست کردیم اجرای‌مان یک زمان مشخص نباشد، چراکه من دستیار برهانی‌مرند هم هستم؛ بنابراین طبق جابه‌جایی‌هایی که در برنامه اجراها صورت گرفت، مجموعه ایرانشهر پیشنهاد اجرا در دی‌ماه را به من دادند که آن را پذیرفتم، اما به این واسطه دیگر زمان کافی برای تولید نمایش "جسدهای پوستی" باقی نمی‌ماند.

عامل هاشمی اظهار کرد: روی آثار داریو متمرکز هستم و مطالعات بسیاری در مورد این نویسنده داشته‌ام؛ باید بگویم در زمینه کارهای او تئوریسین شده‌ام. معتقدم نمایشی که درست کار شده باشد، بدون شک مورد استقبال مخاطبان قرار می‌گیرد و همه به تماشای آن می‌نشینند.

کارگردان نمایش "افسانه ببر" بیان کرد: طبیعتا اجرای ما تغییراتی خواهد داشت، خود داریوفو این اثر را در سالن قاب صحنه‌ای کار کرده است، می‌توان گفت سالن زمینه‌ساز تغییرات خوبی در طرح اجرایی شده است. اگر قرار بود در انتظامی مجددا اجرا برویم، حتما با این میزان از تغییرات روبه‌رو نمی‌شدیم.

او افزود: با توجه به این مساله نمی‌توان آن را صرفا یک بازتولید نامید؛ من اعتقادی به این کلمه ندارم. به هیچ عنوان نمی‌توان دو نمایش را در دو زمان مختلف عین هم اجرا کرد، زیرا خیلی مکانیکی و فیزیکال خواهد شد.

عامل هاشمی در رابطه با این تغییرات گفت: به دلیل اینکه قاب صحنه داریم از فضای خارج آوانسن بهره بردیم و با تماشاچیان ارتباط بیشتری برقرار می‌کنیم. از سوی دیگر گروه خانم محامدی که هم زمان با ما در این سالن اجرا می‌روند، دکور حجیمی دارد بنابراین به قاب اسکوپ فکر می‌کنم.

نمایش "حساب پرداخت نمیشه" به کارگردانی هادی عامل هاشمی از 30 آذرماه ساعت 18:15 در سالن استاد ناظرزاده مجموعه ایرانشهر به صحنه می‌رود. شیوا ابراهیمی، لبخند بدیعی، هدایت هاشمی، علی عامل هاشمی، سیدعلی صالحی بازیگران این نمایش‌اند.