سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "آواز قو" به کارگردانی نگین فخراوی این روزها در تماشاخانه استاد مشایخی به صحنه می‌رود. نگین فخراوی با ارائه توضیحاتی در این رابطه به خبرنگار هنرآنلاین گفت: آثار بسیاری از چخوف توسط هنرمندان به صحنه رفته است. در این میان به نمایشنامه "آواز قو" کمتر پرداخته شده است.

او ادامه داد: متن‌های چخوف در لایه‌های زیرین خود مطالب بسیاری برای بیان دارد که هر بار توسط کارگردان‌های مختلف به شیوه‌های متفاوت و با ایده و دیدگاه‌های متنوع به صحنه می‌رود.

فخراوی بیان کرد: این اثر روایت‌گر داستان بازیگر قدیمی تئاتر است که بعد از اجرا نمایش در اتاق گریم اتفاقی خوابش می‌برد و با سوفلور که شب‌ها به صورت مخفیانه آنجا می‌خوابیده رو‌به‌رو می‌شود و خاطرات مشترک‌شان روی صحنه تئاتر را مرور می‌کنند و... این داستان، تنها مونولوگی ساده و مربوط به دوران خاصی نیست.

او افزود: نکته جالب توجه نزدیکی این داستان به شرایط ماست؛ گویی حرف بسیاری از پیشکسوتان این عرصه است. همه اتفاقات تکرار می‌شود و همه چیز در هنر به هیچ می‌رسد.

این کارگردان تئاتر در رابطه با شیوه‌های اجرایی این نمایش اظهار کرد: ما این اجرا را از اجرای صرف مونولوگ خارج کردیم؛ بر اساس تحلیل‌هایی که داشتیم با همراهی تعدادی از افرادی که حرکت‌های فرم انجام می‌دادند داستان موازی را کنار داستان اصلی را به تصویر می‌کشند. این حرکات همان درونیات چخوف است که نباید به راحتی از آنها بگذریم. تلاش ما بر آن بود میان سبک سنتی و مدرن آشتی برقرار کنیم.

فخراوی در پایان گفت: این متن را کار کردیم تا به نوعی نشان دهیم آینده ما هم قرار است همین باشد؟

نمایش "آواز قو" به کارگردانی نگین فخراوی تا 12 دی ماه ساعت 20:30 در تماشاخانه استاد مشایخی واقع در خیابان انقلاب، ضلع شمال غرب چهارراه ولیعصر، جنب داروخانه به صحنه می‌رود. سعید طاهری، محمد غلامی، نگین فخراوی، آنیتا اویسی، مریم رسولی، علی سیار، پریا راد بازیگران این نمایش‌اند.