به گزارش هنرآنلاین به نقل از ستاد خبری بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان، این نرم فزار با نام " 23" همزمان با شروع جشنواره آغاز به کار کرد.

این اپلیکیشن که برای اولین بار در طول برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان طراحی شده است با هدف دسترسی آسان علاقه مندان به زمانبندی اجراهای جشنواره بیست و سوم راه اندازی شد.

نرم افزار جشنواره شامل بخش‌های متنوع همچون آخرین اخبارجشنواره، اطلاعات نمایش‌های حاضر در جشنواره، سالن‌های برگزار کننده و ساعت اجرای نمایش‌ها در محیطی ساده و مجزا برای کاربران تلفن‌های همراه قابل مشاهده خواهد بود.

برنامه نویسی این نرم افزار توسط احمد خسروانی انجام شده و علاقمندان می‌توانند اپلیکیشن "23" را از طریق کافه بازار بارگذاری کرده و با نصب بر روی تلفن همراه خود از آخرین اطلاعات جشنواره بیست و سوم آگاهی یابند.

نمایشگاه عکس و پوستر  بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان افتتاح می‌شود

نمایشگاه عکس و پوستر بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان بعد ازظهر امروز 22 آذر 1395 در شهر همدان افتتاح می‌شود .

این ‌نمایشگاه شامل ۴۸ اثر  ، ۱۸ پوستر و ۳۰ عکس خواهد بود که در اولین روز جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با حضور هنرمندان و مسئولان تئاتر کشور و استان همدان افتتاح خواهد شد.

این نمایشگاه از ۲۲ تا ۲۷ آذر در محل گالری تالار شهید آوینی شهر همدان به نشانی چهارراه پژوهش بلوار بعثت دایر می‌شود.

بنابراین گزارش نمایشگاه آثار راه یافته به بخش عکس و پوستر در تهران نیز  در گالری مستقل در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

نمایش آثار در تهران از اول دی ماه به مدت 7 روز در معرض دید علاقه مندان قرار می‌گیرد. گالری مستقل در نشانی خیابان رازی نبش کوچه زندوکیل پلاک ۵۰ تئاتر مستقل تهران قرار دارد.

دبیری بخش عکس و‌پوستر  بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان را مهدی آشنا بر عهده دارد.

نفر برگزیده بخش پوستر با داوری قباد شیوا، آرش تنهایی و‌ امیر اسمی  انتخاب می‌شود. برگزیدگان بخش عکس نیز با داوری حمید جبلی، سیف الله صمدیان و سیامک زمردی مطلق انتخاب خواهند شد.

جشنواره تئاتر کودک و نوجوان هر سال بهتر می‌شود

رضا روان معتقد است: جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان سال به سال رونق بیشتری می‌گیرد.

وی که با نمایش سرناد در بخش نوجوان بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان حضور دارد، با بیان این مطلب به ستاد خبری جشنواره گفت: کیفیت آثار و شرایط جشنواره هر سال بهتر می‌شود و این اتفاق خوبی است. امسال هم شاهد نمایش‌های خوبی در جشنواره هستیم .

این کارگردان افزود: در بخش نوجوان هنرمندان باتجربه ای همچون ناصر آویژه ،محمد اعلمی ، امیر مشهدی عباس شرکت دارند و همین موضوع نوید یک بخش خوب را می‌دهد.

روان درباره تفاوت اجراهای عمومی نمایش سرناد با اجرا در جشنواره کودک تصریح کرد: خرداد ماه امسال این نمایش  در همدان اجرای عمومی شد و تیر ماه نیز در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه رفت. برای اجرا در جشنواره کودک نیز برای دکور و‌ لباس و.. اصلاحاتی را در راستای بهتر شدن اثر انجام دادیم .

جشنواره تئاتر کودک انگیزه‌ها را بالا می‌برد

محمد اعلمی معتقد است: جشنواره‌ها از جمله جشنواره تئاتر کودک و نوجوان باعث ارتقای سطح کیفی آثار می‌شود و‌ انگیزه هنرمندان را بالا می‌برد.

این کارگردان که با نمایش کدوزری در بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان حضور دارد با بیان این مطلب به ستاد خبری جشنواره گفت: جشنواره‌ها از جمله جشنواره تئاتر فجر ، تئاتر عروسکی و‌ جشنواره تئاتر کودک و نوجوان انگیزه و‌بهانه ای هستند که هنرمندان آثار خوبی را ارائه بدهند.

وی افزود:در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان از شهرها و کشورهای مختلف شرکت می‌کنند و محلی است برای تبادل اندیشه‌ها و تکنیک‌های تولید تئاتر کودک و‌نوجوان. در واقع این جشنواره باعث بروز شدن حوزه تئاتر کودک و نوجوان می‌شود.

اعلمی تصریح کرد: نمایش کدوزری دو سال پیش در فرهنگسرای نیاوران ۱۵ اجرا  و پاییز سال گذشته نیز بیست اجرا در خانه هنرمندان داشت. ده اجرا هم در کیش داشتیم و برای اجرا در جشنواره کودک همدان تغییر چندانی نخواهیم داشت.

جشنواره به رونق تئاتر کودک کمک می‌کند

روشنک کریمی معتقد است: جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان به رونق تئاتر کمک می‌کند.

این کارگردان که با نمایش گیسوانی برای پرواز، در بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان شرکت دارد ، به ستاد خبری جشنواره گفت: جشنواره رویدادی است که باعث دور هم جمع شدن فعالان حوزه تئاتر کودک و نوجوان می‌شود .

کریمی ادامه داد: هنرمندان داخلی و خارجی در ایام جشنواره گرد هم می‌آیند  و مشورت‌ها و همفکری‌ها و تبادل اطلاعات در این راستا اهمیت بسیاری دارد.

این کارگردان افزود: گیسوانی برای پرواز نمایشی درباره قشر نوجوان است. داستان پادشاه و ملکه ای است که سه فرزند دختر دارند و‌شرط می‌گذارند تا زمان بیست سالگی موهای هر کدام از دخترها که بلند تر بود ،او ملکه شود. دو‌خواهر بزرگ‌تر برای پرورش موهایشان ندیمه دارند و ‌ مادر مسئولیت مراقبت از موهای دختر کوچک‌تر را بر عهده می‌گیرد تا اینکه زمانش فرا می‌رسد و....

کریمی خاطر نشان کرد: این‌نمایش شهریور سال گذشته در جشنواره تئاتر شهر شرکت کرد و جوایزی هم گرفت و بهمن و اسفند پارسال نیز  در تالار هنر اجرا شده و ‌ما از زمان جشنواره تئاتر شهر تا اجرای عمومی فرصت اصلاح و ‌رفع نقایصمان را داشتیم و به همین دلیل برای اجرای جشنواره کودک و‌نوجوان تغییرات چندانی در نمایش نخواهیم داشت.

بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان با دبیری شهرام کرمی تا ۲7 آذر ماه در همدان ادامه دارد.