سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "ایستادن بر فراز یک اتفاق" به کارگردانی روزبه اختری این روزها در تماشاخانه سرو به صحنه می‌رود. روزبه اختری با ارائه توضیحاتی در این رابطه به خبرنگار هنرآنلاین گفت: این نمایش به رویدادی در  دو برهه زمانی پیش از جنگ تحمیلی و بعد از اشغال خرمشهر می‌پردازد.

او ادامه داد: این نمایش روایت‌گر داستان عشق مرزبان عراقی به اهلام دختر خرمشهری و تقابل مرزبان با پسر عموی دختر که همه اینها قبل از جنگ است. حالا خرمشهر اشغال شده و گروهبان عراقی به دنبال زن و فرزندش وارد خرمشهر می‌شود.

اختری بیان کرد: کار روی نمایشنامه‌ها با موضوع جنگ و دفاع مقدس بسیار سخت است چراکه عموما به مسائل تکراری و کلیشه‌ای در این حوزه می‌پردازند. این متن را با توجه به زاویه نگاه متفاوت آن از میان چند اثر انتخاب کردم.

او افزود: اصولا درام در غرب بسیار قدرتمندتر است؛ شاید در حوزه شعر شاعران بسیار خوبی داشته باشیم، اما در حوزه درام از ضعف‌های بسیاری رنج می‌بریم. این واقعیتی است که باید آن را بپذیریم و در جهت تقویت آن گام برداریم.

این کارگردان تئاتر عنوان کرد: اجرای ما مینی‌مال است، در طراحی‌ صحنه از فیلم "داگ ویل" ایده‌هایی گرفتیم در عین حال بازی‌ها کاملا رئال هستند.

اختری گفت: عموما تماشاچیان نسبت به کارهای دفاع مقدس گارد خاصی دارند به همین دلیل ما تلاش داشتیم تا در این زمینه با نگاهی و زاویه دیدی متفاوت حرکت کنیم. در سینما این اتفاق رخ داده است اما در تئاتر نه.

نمایش "ایستادن بر فراز یک اتفاق" به نویسندگی علی موسویان و کارگردانی روزبه اختری آذر و دی ماه ساعت 17:30 در تماشاخانه سرو واقع در میدان فردوسی، ابتدای خیابان شهید سپهبد قرنی، خیابان شهید فلاح‌پور، پلاک 1 به صحنه می‌رود. مهدی میرزائیان، مونا موسوی، سحرناز عباس زاده و رووزبه اختری بازیگران این نمایش‌اند.