به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، این کارگاه یکی دیگر از کارگاه‌های آموزشی این دوره از جشنواره است که از فردا بیستم تا 22 آذر، از ساعت 17 تا 21 در تالار مشاهیر مجموعه تئاتر شهر برگزار می‌شود.

خانم ایوا هوروات (Iva Horvat) استاد حرکت شناسی در دانشگاه،طراح ،کارگردان و بنیانگذار دفتر ترویج وتوسعه هنرهای نمایشی ( Agente129) دربارسلونا است . او در4  سال گذشته با هنرمندان گوناگونی در عرصه بین‌المللی سازی پروژه‌های تاتری همکاری داشته و به همراه الیزا گاریگا (Elisa Gariga)،استاد راهنماو مدیر توسعه فعالیت‌های نمایشی به ایجاد فرصت‌های جدید و تعیین راهبردهای تولید و مدیریت پروژه‌های سیار بین‌المللی تئاتر مشغول است. 

وی به عنوان عضوی از گروه مربیان تهیه کنندگی در گراند تئاتر گرونینگن کلاس‌ها و کارگاه‌های بسیاری را در کشورهای آمریکایی، اروپایی و آسیایی برگزار کرده است.

دبیرخانه سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر امسال نیز همانند دوره پیش، کارگاه‌های آموزشی خود را با حضور اساتید برجسته داخلی و خارجی، با رویکرد تخصصی و با هدف دانش افزایی و توانمند سازی هنرمندان تئاتری ایران برگزار می‌کند. 

نخستین کارگاه این دوره از جشنواره در زمینه «مدیریت فرهنگی و برنامه ریزی پروژه‌های هنری» با هدایت آنتونیو پینتو ریبیرو António Pinto Ribeiro از کشور پرتغال هفته گذشته برگزار شد.

کارگاه «مدیریت پروژه و بازاریابی بین‌المللی تولیدات تئاتری» نیزدر تاریخ یاد شده برگزار می‌شود.

لازم به ذکر است برای روزهای‌ 21 و 22 آذر ازآنجاکه تعداد محدودی امکان استفاده از این کارگاه را دارند، علاقه‌مندان برای آگاهی از شرایط شرکت در این کارگاه و آگاهی از نحوه ثبت نام، می‌توانند به سایت جشنواره تئاتر فجر، بخش مربوط به  به فراخوان کارگاه‌ها مراجعه کنند.

با توجه به رویکرد جشنواره در تأثیرگذاری فرآیند و محتوای کارگاه‌های آموزشی بر مخاطبان هدف ظرفیت معینی از هر کدام از این کارگاه‌ها به سرپرستان گروه‌های نمایشی، تهیه کنندگان، کارگردانان، مدیران تماشاخانه‌های دولتی و خصوصی و دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته کارگردانی نمایش اختصاص خواهد داشت. گفتنی است ظرفیت محدودی از متقاضیان آزاد نیز پس از ثبت نام اولیه و بررسی سوابق علمی و هنری توسط مدیریت کارگاه های آموزشی برای حضور در این کارگاه ها دعوت خواهند شد.

سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از اول تا دوازدهم بهمن ماه ۱۳۹۵ به دبیری سعید اسدی برگزار خواهد شد.