به گزارش هنرآنلاین، اجرای عمومی نمایش "چهار صندوق" نوشته بهرام بیضایی و کارگردانی آناهیتا زینی وند از ساعت 18:30 روز یکشنبه 16 آذرماه در سالن استاد رکن الدین خسروی تماشاخانه سه نقطه آغاز می‌شود.

 "چهار صندوق" نمایشنامه‌ای دو پرده‌ای از بهرام بیضایی است که سال ۱۳۴۶ نوشته شده و به چاپ رسیده است. چهار شخصیت از چهار طبقه برای نجات خود از خطرهای احتمالی مترسکی می‌سازند. غافل از این که این مترسک مشکلات بعدی زیادی را برای ایشان به وجود می‌آورد. آناهیتا زینی وند کارگردان این اثر که از سال 84 در حوزه ساخت فیلم‌های مستند فعالیت‌های زیادی داشته و ازسال 89 نیز به صورت جدی و مستمر به امرآموزش تاتر به کودکان کار وخیابان پرداخته، این اثر را با نقش آفرینی تعدادی از این جوانان هنرمند به روی صحنه آورده است.

بر همین اساس در اولین اجرای عمومی نمایش "چهار صندوق" تعدادی از پیشکسوتان، اساتید و مدیران بخش‌های غیر دولتی مرتبط با حوزه حمایت از کودکان میهمان این نمایش بوده و در شبهای آتی نیز بر اساس برنامه ریزی‌های به عمل آمده تعدادی از هنرمندان و دست اندرکاران حوزه سینما، موسیقی و تئاتر به تماشای این نمایش می‌نشینند.

این گزارش حاکیست: عواملی که در اجرای نمایش چهار صندوق همکاری دارند عبارت‌اند از: کارگردان : آناهیتا زینی وند، بازیگران:  امین غلامی ، عارف غلامی،  مسعود حیدری،  نازیلا احمدی، فردین حبیبی، ساخت موسیقی و نوازنده عود: سامان ویژه ،نوازنده تنبک و دف و دهل:مهریار قنبری و مزدا دامادی، طراح گریم: سمیه شبانی، اجرای گریم: فاطمه موسوی، طراح دکور و لباس : آناهیتا زینی وند،طراح پوستر و بروشور : سامان ویژه، عکاس: شهروز شریفی نسب، مشاور اطلاع رسانی و تبلیغات: مصطفی محمودی، امور ارتباطات رسانه ای: ندا الماسیان طهرانی (روابط عمومی سه نقطه)، تبلیغات و اطلاع رسانی فضای مجازی: طراحانه هنر ایرانیان (نساء نیکو- لاله محمودی) و زهرا نجفی.

نمایش چهار صندوق همه روزه از ساعت 18:30 با مدت زمان 75 دقیقه و بهای بلیت 15 هزار تومان در سالن استاد رکن الدین خسروی تماشاخانه سه نقطه به روی صحنه می‌رود و علاقه مندان برای خرید بلیت‌های این نمایش       می‌توانند به سامانه فروش بلیت تیوال مراجعه و یا با شماره تلفن 88952440 تماس حاصل کنند. این نمایش تا روز دوم دیماه بر روی صحنه است.

"خواستگاری به سبک مبارک" در همای سعادت

نمایش سنتی و سیاه بازی "خواستگاری به سبک مبارک" با نویسندگی هادی شیرمحمدی و کارگردانی حمیدرضا مرادی از پنجشنبه 18 آذر در تماشاخانه"همای سعادت" روی صحنه می‌رود.

 این نمایش با بازی هادی شیرمحمدی و حمیدرضا مرادی اجرا می‌شود و داستان مبارک است که عاشق دخترحاجی است، اما به خودش اجازه نمی‌دهد از حاجی دخترش را خواستگاری کند. او با هماهنگی دختر نقشه‌ای می‌کشد تا به خواسته‌اش برسد.

از دیگر عوامل این نمایش می‌توان به گروه نوازندگان امید محمدی ، سولماز سادات حسینی ، حامد جلایی، طراح صحنه مهدی یوسفیان، طراح پوستر وبروشور و عکاس سارا داودی، طراح گریم علی گودینی،گریمور مریم خدادادی، دستیارکارگردان شادی کارآیین، منشی صحنه پریسا راد، مدیر صحنه طهمورث ایرانشاهی، روابطعمومی حمیدرضا نوری و مهربان عطایی و مشاور رسانه‌ای مطهره کشاورز اشاره کرد.

این نمایش تا 10 دی هر شب ساعت 18:30 در تماشاخانه "همای سعادت" به نشانی شهر زیبا، خیابان آیت‌الله کاشانی، زیر پل شهید باکری، جنب بانک پارسیان، پلاک 261اجرا می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه حضوری و یا از طریق سایت تیوال لیت تهیه کنند.

برابر آلفا به صحنه می‌رود

 نمایش "برابر آلفا" به نویسندگی و کارگردانی میلاد کرباسی از 24 آذر در تماشاخانه استاد مشایخی (مان) روی صحنه می‌رود. این اثر که یک نمایش تک نفره با فضایی کمدی است و با ایفای نقش "میلاد کرباسی" در قالبی فانتزی ارائه و اجرا می‌شود. این نمایش داستان زندگی فردی را روایت می‌کند که زاده‌ی عقده‌های بشریت است.عقده‌هایی که در طول تاریخ بشر حال به جانداری بالغ تبدیل شده که همچون آینه، تصویر بشریت را با کمی زهرخند به رخش می‌کشد. حکایت زندگی پسر جذاب و باهوشی که به زعم خود بزرگ‌ترین نظریه دنیارا کشف کرده و می‌خواهد به گوش بشریت برساند. اما اثبات این نظریه زندگی او را وارد مسیر پر پیچ و خمی می‌کند. مسیری که حتی باعث شروع جنگ جهانی می‌شود.

در این اثر نمایشی، طراح لباس: زری کریمی، طراح صحنه و صدا: احسان مرادخواهی، طراح نور: آرزو خسروی، ساخت تیزر: نیما محمودی-امیرعلی سی سی پور، دستیار لباس: نیلوفر جوکارمنفرد، عکاس: سارا زالی و در گروه کارگردانی، دستیار کارگردان و برنامه ریز: الهه افخمی، دستیار کارگردان: کامران طاهری و مدیر تولید و طراح گرافیک: محمد وفایی با گروه همکاری می‌نمایند.

نمایش برابر آلفا از 24 آذر تا 10 دی هر روز رأس ساعت 17 در تماشاخانه مشایخی (مان) روی صحنه خواهد بود.