سرویس سینمایی هنرآنلاین: رؤیا میرعلمی بازیگر تئاتر و تلویزیون درباره فعالیت‌های اخیر خود به هنرآنلاین گفت: این روزها مشغول بازی در سریال "‌لیسانسه‌ها" به کارگردانی سروش صحت هستم و از سوی دیگر هم مشغول تمرین نمایش "تئاتر سعدی تابستان 32" به کارگردانی حسین کیانی که تا چند روز دیگر در سالن اصلی تئاتر شهر به روی صحنه می‌رود.

میرعلمی درباره همکاری مجدد خود با صحت عنوان کرد: به هر حال تجربه شیرینی با سروش صحت داشتم. همان زمان که سریال "شمعدونی" در حال پخش از تلویزیون بود، با من درباره این سریال و نگارش آن صحبت کرد و اولین نفری بودم که پیشنهاد بازی در این سریال در هنگام نگارش متن را داشتم. نقش و تیپی که در این سریال دارم کاملاً متفاوت با چیزی است که در "شمعدونی" کار شد.

وی ادامه داد: صحت بازی من را خوب می‌شناسد و کارهای نمایشی من را دیده و با توانایی من آشناست و به نقش‌هایی که بازی کردم نیز اشراف دارد. به همین دلیل هم در هنگام نگارش، متن را با توجه به توانایی‌هایم نوشته است که کاملاً متفاوت است و به‌شدت نقطه مقابل کاراکتر زیبا در "شمعدونی" است.

بازیگر فیلم "خواب‌زده‌ها" درباره ویژگی‌های این نقش نیز بیان کرد: کاراکتر خاص و ویژه‌ای است. "لیسانسه‌ها" درباره سه جوان لیسانسه است و باقی شخصیت‌ها مرتبط به این سه نفر هستند. نقشی که من بازی می‌کنم اسمی ندارد و سروش صحت به‌ عمد عنوانی برای او انتخاب نکرده است، درحالی‌که 25 قسمت از این سریال کار شده، اما هنوز عنوانی برای آن نگذاشته است. در این سریال پلیسی حضور دارد که نقش او را بهنام تشکر بازی می‌کند و یک پلیس خاص است و من نقش خواهر او را بازی می‌کنم که کاملاً متفاوت است و او نیز خاص و ویژه است و بیشتر با عنوان خواهر پلیس شناخته می‌شود.

میرعلمی لیسانسه ها

میرعلمی در نمایی از سریال "لیسانسه‌ها"

میرعلمی درباره حضور دوباره در یک سریال طنز گفت: "شمعدونی" را که بازی کردم، سریال‌های طنز بسیاری به من پیشنهاد شد که نپذیرفتم، چراکه اعتمادی به آدم‌هایی که طنز کار می‌کنند ندارم، اما سروش صحت را بسیار قبول دارم، چرا که طنز را بسیار خوب می‌شناسد. کار جدید او یک کمدی موقعیت است که آدم‌ها در آن قرار می‌گیرند و بر مبنای همان موقعیت رفتار می‌کنند، به همین دلیل با اطمینان کامل وارد این سریال شدم. از سوی دیگر، صحت بسیار اهل تعامل است و پیشنهادی که در آن اثر بگنجد می‌پذیرد. خودم اهل بداهه‌پردازی هستم، چرا که نمایش کمدی بسیار کارکردم و سر صحنه اگر بداهه‌ای بگویم که مورد تائید کارگردان باشد مورداستفاده قرار می‌گیرد. درواقع این تعامل است که بازی را درمی‌آورد. کمدی موقعیت به بازیگر کمدی کمک می‌کند تا واکنش‌های درستی نشان دهد.

بازیگر نمایش "مضحکه شبیه قتل" درباره نمایشی که پیش رو دارد نیز اظهار کرد: "تئاتر سعدی تابستان 32" نوشته حسین کیانی است که کارگردانی آن را نیز بر عهده دارد و با گروه خودمان مشغول تمرین هستیم. داستان این نمایش درباره یک گروه تئاتری است که نمایشی را تمرین می‌کنند و اولین روز اجرایشان مصادف با کودتای 28 مرداد 32 است، اتفاقاتی که بیرون این اجرا می‌افتد و اتفاقات داخل تئاتر باهم گره می‌خورد و باعث جریانی در این گروه می‌شود که قصه را شکل می‌دهد.

وی افزود: من در این نمایش نقش لورین، یک بازیگر تئاتر را که ارمنی است بازی می‌کنم، نقشی بسیار زیباست و امیدوارم از پس آن برآیم. اولین بار است که نقش یک شخصیت ارمنی را بازی می‌کنم، زمان اندکی برای تمرین داشتیم. متن در دوره‌های متفاوت چند بار بازنویسی شد تا به‌دلخواه کارگردان رسید و تمرین‌های سختی پیش رویمان بود. در شرایطی که متن اصل و ارجینال این روزها از نویسندگان بنا بر جریانی که در تئاتر وجود دارد، نمی‌بینیم، ارائه متن جدید و درباره رویدادی خاص کار بسیار سختی است.

میرعلمی در خاتمه درباره نوع گویشی که در این نمایش دارد و تمریناتی که برای آن انجام داده است گفت: در این نمایش با لهجه ارمنی صحبت می‌کنم که برای آن از آقای لوریس چکناواریان مشاوره و کمک گرفتم، ما چیزی بالغ‌بر چهار ساعت درباره شخصیت و نوع گویش ارامنه باهم صحبت کردیم و حضور ایشان و گفته‌هایشان بسیار برای پیشبرد کار به من کمک کرد.