سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "گاری گت گت" نوشته و کار فرشاد قاسمی این روزها در سالن ارغنون به صحنه می‌رود. فرشاد قاسمی با ارائه توضیحاتی در این رابطه به خبرنگار هنرآنلاین گفت: متن این اثر بر اساس طرح و ایده از پیش تعیین شده‌ای نبود اما چند بیس اصلی وجود داشت که یکی از آنها اسطوره‌ای قدیمی است که بر اساس آن انسان‌ها برای پیدا کردن هستی محکوم به قدم زدن هستند، آنها هزاران سال می‌گردند اما ناسپاسی می‌کنند و محکوم می‌شوند.

او ادامه داد: مبحث دیگر زمان و نظریه‌های جهان‌های موازی است. ترکیب و نگاه جدید به این موضوعات اساس این نمایش را شکل داده است. از آنجایی که به بحث زبان علاقمندم این مسائل را در لایه‌ای از زبان پیچیدم و متن را شکل دادم.

قاسمی در رابطه با نام این نمایش نیز توضیح داد: اسم نمایش بر اساس همان اسطوری است که مطرح کردم. سال‌ها پیش در منطقه کرمانشاه دانایی وجود داشته که مدام از واژه "گاری گت گت" استفاده می‌کرده، اما هیچ‌کس متوجه معنای آن نمی‌شده است. من هم در متن از دانایی حرف می‌زدم که گویی از بین می‌رود. چند ماه بعد اتفاقی متوجه شدم در آمریکای جنوبی واژه‌ای در آهنگ‌های هیپ‌هاپ وجود دارد که می‌گوید گاری گت گت بوم بوم. بعدها فهمیدم واژه‌ای است که در بسیاری از مناطق جهان از آن استفاده می‌شود.

این کارگردان تئاتر در مورد شیوه‌های اجرایی این نمایش بیان کرد: این اجرا تجربه زیستی چهارنفر است که زوج تعریف می‌شوند، هرکدام از آنها نقطه اتصال‌هایی دارند که در لاین‌های نوری بهم می‌رسند. آنها در مورد اشتراکات‌شان نمی‌توانند حرف بزنند. بنابراین سعی کردم موارد اضافه که بار معنایی و استعاره‌ای دارند را حذف کنم و تنها به نور قانع باشم. ما صحنه خالی با چهار بازیگر داریم.

نمایش "گاری گت گت" نوشته و کارفرشاد قاسمی تا 30 آذرماه ساعت 19:30 در سالن ارغنون واقع در خیابان نوفل لوشاتو، بعد چهارراه رازی، نرسیده به خیابان ولیعصر، کوچه زیبا، پلاک ۱ به صحنه می‌رود. حمید خوشنویس، ناهید محمودی، سارا پهلوانی، فرشاد قاسمی بازیگران این اثرند.