سرویس تئاتر هنرآنلاین: با پایان ماه محرم و صفر و تعطیلات هفته جاری، اجرای آثار به روال عادی خود بازگشتند و نمایش‌ها، اجراهای عمومی خود را از سر گرفتند. مجموعه تئاترشهر به عنوان قلب تپنده تئاتر ایران، از جمله سالن‌هایی است که چند گروه نمایشی در آن به صحنه می‌روند. سالن اصلی این مجموعه به زودی شاهد اجرای تازه‌ترین نمایش حسین کیانی خواهد بود، نمایشی که هنوز اطلاعات دقیقی از آن در دست نیست و معرفی نشده است.

تالار چهارسو نمایش "طپانچه خانم" به کارگردانی شهاب‌الدین حسین‌پور را بر  صحنه دارد؛ این نمایش که بیشتر اجراهای خود را پشت سر گذاشته با استقبال بسیار زیادی از سوی مخاطبان روبه‌رو شده، به همین علت تمدید و تا 19 آذرماه به اجراهای خود ادامه می‌دهد. فریبا متخصص، آرش فلاحت‌پیشه، محمد نادری، گیلدا حمیدی، حمید رحیمی، محمد صدیقی‌مهر، غزاله جزایری، علیرضا مؤیدی، مرضیه سهراب، سیما خزاعی، مهدا رزازی بازیگران این نمایش‌اند.

تالار سایه تا 22 آذرماه نمایش "دور از دسترس اطفال نگهداری شود" به کارگردانی مهدی پاشایی را بر صحنه دارد. این اثر که با حضور بازیگرانی چون حدیث میرامینی، توماج دانش بهزادی، علیرضا مهران، سمانه آقا زمانی اجرا می‌شود روایت‌گر داستان خانواده معتادی است که فرزند خود را به قتل رسانده‌اند. همچنین این سالن در اجرای اول خود میزبان نمایش "سربسته" نوشته و کار مجتبی کریمی است که تا 23 آذرماه ساعت 17:30 اجرا می‌شود.

مرکز مطالعات قشقایی دیگر سالن مجموعه تئاترشهر نیز حال و هوایی بین‌المللی پیدا کرده است. آرش عباسی با همراهی تعدادی از هنرمندان ایتالیایی پروژه‌ای با عنوان "ساختن از هیچ" را در این مجموعه اجرا خواهد کرد.

قدیمی‌ترین تماشاخانه فعال تهران، یعنی سنگلج نیز این روزها دو نمایش را بر صحنه دارد. نخست نمایش "ابوبکر محمدی، فاطمه محمدی" به نویسندگی و کارگردانی جلال تجنگی است. نمایشی که با حضور بازیگرانی چون مهران نائل، علی نجفی، سرور عرب‌پور، امین میری و اتابک نادری روایت‌گر داستان زوج جوانی می‌شوند که با وجود تفاوت مذهبی تنها به واسطه عشق و علاقه به یکدیگر در کنار هم قرار گرفته‌اند و به همین دلیل با مسائل بسیاری مواجه می‌شوند.

نمایش دیگر این تماشاخانه "معاشر" نوشته و کار احسان حاجی‌پور است که با بازیگران شناخته شده‌ای چون لیلا برخورداری، نفیسه روشن، فریدون محرابی، جواد یحیوی، سمیرا صبوری، مژگان رایگان، رضا مرشد، ملیکا بوکایی به صحنه می‌رود. در خلاصه داستان این اثر آمده است: پس از شانزده سال در یک شب اتفاقی مسیر زندگی خانواده‌ای را تغییر می‌دهد ... شبی مثال همه شب‌های دیگر سال ولی متفاوت از شب‌های آتی ...

تالار وحدت همچنان نمایش "می سی سی پی نشسته می‌میرد" کار همایون غنی‌زاده را بر صحنه دارد. این نمایش با استقبال بسیاری رو به‌رو شده و همچنان به اجراهای خود ادامه می‌دهد. ویشکا آسایش، سجاد افشاریان، بابک حمیدیان، سیامک صفری، همایون غنی‌زاده، داریوش موفق، امیر احمدزاده، ایمان فتاحی، هومان محمدحسینی، سامان قاسمی در این نمایش نقش‌آفرینی می‌کنند.

تالار حافظ نیز از 14 آذرماه نمایش "آخرین انار دنیا" کار ابراهیم پشت‌کوهی را بر اساس داستانی به همین نام نوشته بختیار علی را بر صحنه دارد. این نمایش هر شب ساعت 18 اجرا می‌شود.

سالن‌های مجموعه ایرانشهر نیز چهار نمایش را بر صحنه دارد. سالن استاد سمندریان دو نمایش "راهبان معبد وانگ" به کارگردانی احمد سلیمانی و "خانه ابری" به کارگردانی مشترک حمید پورآذری و سیامک احصایی به صحنه می‌روند. سالن دیگر این مجموعه نیز نمایش "هاروی" نیز به کارگردانی ملودی آرام‌نیا با بازی مهدى بجستانى، مهدى بوسلیک، شقایق دهقان، معصومه رحمانى، کاظم سیاحى، رامین سیاردشتى، یلدا عباسى، مسعود کرامتى، سروناز نانکلى، پرهام یدالهى را بر صحنه دارد. همچنین نمایش "فهرست" به کارگردانی رضا ثروتی نمایش دیگری است که امروز 11 آذرماه در این سالن به صحنه می‌رود.

تالار مولوی به عنوان پایگاه تئاتر دانشگاهی نیز میزبان چند اثر است. در سالن اصلی این تالار نمایش "فاستوس 2016" کاری از فرشاد منظومی‌نیا با بازی عبدالرضا نصاری، رضا عموزاد، شادی اسدپور، دانیار عباسی، آناهیتا خسروی، علیرضا سعیدی، امیر جوادی، مجید اکبری، حمیدرضا فراهانی ساعت 18 به صحنه می‌رود. همچنین  نمایش "سه خواهر" به کارگردانی مرتضی اسماعیل کاشی اجرا می‌شود. فاطمه احمدی، سعید اویسی، سیما تاجیک، سمیرا خلیلی، افسون دلخواه، آرن زرکریان، الناز سلیمانی، مونا شریفی، سامیا صفائی، ساناز طاری، سمیرا طلوعی بازیگران این اثرند که هر شب ساعت 20:30 به صحنه می‌رود. همچنین نمایش "آخر بازی" به  کارگردانی محمد مهدی شاهی ساعت 19:30 اجرا می‌شود.

تماشاخانه‌های خصوصی نیز این روزها سهم عمده‌ای در تقویم اجراهای کشور دارند. تماشاخانه تئاتر مستقل تهران سه نمایش "باد شیشه را می‌لرزاند" به کارگردانی مشترک هستی حسینی و مصطفا کوشکی ساعت 17، نمایش "آوازه خوان" به کارگردانی مشترک صحرا فتحی و مهدی کوشکی ساعت 18:30 و نمایش "رویای نیمه شب تابستان" به کارگردانی مصطفا کوشکی ساعت 20 به صحنه می‌روند.

تئاتر باران هر شب ساعت 20:30 میزبان نمایش "ماه در آب" نوشته و کار محمد یعقوبی است. آیدا کیخایی، ناهید مسلمی، مهدی کوشکی، باران وقارکاشانی، آهو شاه‌سون، فهیمه امن‌زاده، پدرام شریفی، علی سرابی و با صدای مارال بنی‌آدم در این اثر نقش آفرینی می‌کنند.

تماشاخانه پالیز نیز در سالن پایتخت خود نمایش "دوازده" به کارگردانی جواد خروشا را بر صحنه دارد. وحید آقاپور، علی پویا قاسمی، محمد حسن قائمی، امید سلیمی، فرزین فولادپنجه، علی مشایخی، محمد خوشبختیان، وحید حبیبیان، صالح علوی‌زاده، عباس شجاع، پوریا شکیبایی و محمد رضا مالکی بازیگران این نمایش‌اند.

نمایش "ماتریوشکا" به کارگردانی پارسا پیروزفر نیز اثر دیگری است که بعد از اجراهای موفق این هنرمند مجددا در این این تماشاخانه خصوصی به صحنه رفته است. همچنین نمایش "آشپزخانه" به کارگردانی حسن معجونی نمایش دیگری است که سالن شماره 2 این مجموعه اجرا می‌شود.

مجموعه کنش معاصر نیز دو نمایش "خرسی که می‌خواست خرس باقی بماند" به کارگردانی حمیدرضا عسگری و "موسیو ابراهیم" به کارگردانی علیرضا کوشک جلالی را به صحنه دارد. این نمایش‌ها به ترتیب ساعت 17 و 20:30 اجرا می‌شوند.

خانه نمایش دا نیز میزبان دو نمایش "یک مساوی چهار" به کارگردانی یاور دره ذمی و "دال" به کارگردانی مسلم خراسانی است.