سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "جمجمه‌ای در کاناراما" به کارگردانی وحید حافظی این روزها در تماشاخانه استاد مشایخی به صحنه می‌رود. وحید حافظی با ارائه توضیحاتی در مورد این نمایش به خبرنگار هنرآنلاین گفت: علاقه بسیاری به آثار مارتین مک‌دنا دارم، چراکه آثار او جای کار بسیاری دارد و انگیزه زیادی برای هر هنرمندی ایجاد می‌کند.

او بیان کرد: وقتی متن‌های این نویسنده را می‌خوانید متوجه می‌شوید که چه ماهرانه شخصیت‌های آثارش را  به چالش می‌کشد و گره‌هایی را در ذهن مخاطبانش ایجاد می‌کند.

حافظی عنوان کرد: مک دنا نویسنده‌ای ایرلندی است، مستعمره و تحت تسلط بودن کشور او، اساس بیشتر کارهایش را تشکیل می‌دهد مانند "ستوان اینیشمور" اثری که او چهار سال اجازه به صحنه بردن آن را در انگلستان نداشت.

این کارگردان تئاتر بیان کرد: طنزی تلخ و اتفاقات تراژیک در این نمایشنامه وجود دارد که بسیار برایم جالب توجه بود. "جمجمه‌ای در کانه‌مارا" دومین نمایشنامه از مجموعه‌ای است که به "سه‌گانه لی‌نین" مشهور شده است. قصه مردی که کارش نبش قبر و باز کردن جا برای مردگان تازه است اما امسال نوبت قبر زن مرحومش رسیده که هفت سال پیش‌تر به مرگی مشکوک مرده است.

حافظی بیان کرد: تفکر این نویسنده متفاوت است و شاید به همین دلیل بسیاری از کارگردانان علاقمند به اجرای آثار او هستند. تلاش ما بر آن بود تا این اثر را به بهترین نحو به صحنه ببریم، خوشبختانه بازخوردهای بسیار خوبی داشتیم، هرچند اگر دستمان بازتر بود و مجبور به چند اجرا بودن در یک سالن نبودیم می‌توانستیم به گونه دیگری عمل کنیم. این نمایش، اثری گروتسک است و چالش‌های زیادی دارد. دیدگاه من در این اجرا آن بود که زندگی را دوباره زندگی کنم.

نمایش "جمجمه‌ای در کاناراما" به کارگردانی وحید حافظی آذرماه امسال ساعت 20:45 در تماشاخانه استاد مشایخی واقع در خیابان انقلاب، ضلع شمال غرب چهارراه ولیعصر، جنب داروخانه به صحنه می‌رود. وحید حافظی، فرید رحمتی، آرمین مهدیلو، زینب مسیبی بازیگران این اثرند.