سرویس تئاتر هنرآنلاین: این روزها نمایش "راهبان معبد وانگ" به کارگردانی احمد سلیمانی در تماشاخانه استاد سمندریان مجموعه تئاتر شهر به صحنه می‌رود. احمد اسماعیلی با ارائه مطالبی در این رابطه به خبرنگار هنرآنلاین گفت: همکاری من و محمدرضا کوهستانی از سال 85 با تاسیس گروه تئاتر "ایده" آغاز شد؛ طی این سال‌ها هیچ نمایشی از نویسنده دیگری کار نکردم چراکه ما عضو یک گروه هستیم و با هم کار می‌کنیم.

او بیان کرد: بعد از تجربه نمایش "شام آخر" که اثری بی‌کلام بود، این نمایش را به همان شیوه به صحنه بردیم و قصد داریم این روش را در آثار بعدی‌مان هم ادامه دهیم.

این کارگردان تئاتر عنوان کرد: تلاش ما بر آنست که زبان نمایش را جایگزین دیالوگ کنیم و به اجراهایی بین‌المللی نزدیک شویم که در هر جغرافیا و فرهنگی قابل اجرا باشد؛ در واقع نمایش‌هایی با موضوعات جهان شمول که جامعه هدف بزرگ‌تری را مد نظر دارد.

سلیمانی بیان کرد: ما بازخورد بسیار خوبی از اجرای نمایش "شام آخر" در شش فستیوال بین‌المللی مختلف به دست آوردیم؛ اکنون نیز نمایش "راهبان معبد وانگ" به فستیوال بین‌المللی "کیجیمونا" سال 2017 ژاپن دعوت شده است. فستیوالی که از قدمت بسیار در کشور ژاپن برخوردار است و ما پیش از این یک‌بار به واسطه اجرای نمایش "شام آخر" در آن حضور داشتیم.

او در رابطه با ارتباط تماشاگران با نمایشی بی‌کلام عنوان کرد: طی شب‌هایی که از اجرای ما می‌گذرد با بازخورد خوبی از سوی تماشاگران مواجه شدیم و این به دلیل آنست که داستان را از نمایش نمی‌گیریم.

این کارگردان تئاتر گفت: ما در این نمایش به سادگی حرف می‌زنیم بدون بهره بردن از دکوری حجیم. ابزار و وسایل همگی در این نمایش کاربردی‌اند و مخاطب حرف ما را درک می‌کند. بازیگران ما نزدیک به 15 سال است که با یکدیگر کار می‌کنند و شناخت بسیاری از یکدیگر دارند. آنها لحظاتی را خلق می‌کنند که مختص آنهاست.

نمایش "راهبان معبد وانگ" به نویسندگی محمدرضا کوهستانی و کارگردانی احمد سلیمانی تا 23 آذرماه ساعت 18:30 در تماشاخانه استاد سمندریان مجموعه تئاتر شهر به صحنه می‌رود. علی فرحناک، مجید امیری، سید حمید لاجوردی، محمد جواد پیروزی، مهدی نیک‌روش و ماشاالله کوهستانی بازیگران این نمایش هستند.