سرویس تئاتر هنرآنلاین: دکتر محمدحسین ناصربخت با نزدیک شدن به جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان و تازه‌ترین فعالیت‌های اجرایی خود به خبرنگار هنرآنلاین گفت: به زودی دو نمایشنامه من، در حوزه کودک و نوجوان توسط دو گروه نمایشی به صحنه خواهد رفت.

او ادامه داد: این دو متن عبارتند از "قیچی که دنبال کار می‌گشت" و مجموعه "داستان‌های بهاری". این آثار در پروژه نمایش‌های اقتباسی کانون فرهنگی هنری کودکان و نوجوانان تعریف شده‌اند.  

دکتر ناصربخت با تاکید بر ضرورت توجه به نمایشنامه‌های کودک و نوجوان بیان کرد: در این حوزه تلاش‌های بسیاری می‌شود و نویسندگان و کارگردانان خلاقی در این عرصه فعالیت می‌کنند اما متاسفانه هنوز هم نگاه موجود به این آثار آن hست که این نمایش‌ها آماتوری‌اند.

او افزود: این مساله باعث شده گروه‌ها نتوانند به کیفیت مورد نظرشان دست یابند و کارگردانان حرفه‌ای تمایلی به کار کردن در این عرصه ندارند و بیشتر محلی برای گروه‌های جوان است؛ البته این به معنای آنکه نسل جوان نباید در این عرصه فعالیت کنند نیست، بلکه فضا باید به شکلی باشد که هنرمندان حرفه‌ای و صاحب سبک هم در این عرصه فعالیت کنند. مخاطبان این عرصه بسیار حساس هستند و هر اتفاق نامیمونی اثرات جبران‌ناپذیری بر شخصیت آنها خواهد داشت.

این مدرس دانشگاه عنوان کرد: این مساله ناشی از تفکر برنامه‌ریزان کلان کشور است که تصور می‌کنند با کارهای کودکان باید کودکانه برخورد کرد؛ برخوردی کاملا ناشیانه!

دکتر ناصربخت در بخش پایانی سخنان خود ضمن حمایت از فعالیت‌های جشنواره کودکان و نوجوانان و ایجاد بخش‌هایی مانند صد سالگی تئاتر کودکان و نوجوانان گفت: ایجاد چنین اتفاقاتی نمادین است؛ آنچه اهمیت دارد آنست که ایجاد چنین رویدادهایی در حد یک مراسم باقی نماند. بر این اساس باید نویسندگان این عرصه نیز به مانند آثار بزرگسالان دستمزد دریافت و از آنها حمایت شود. حتی می‌توان گفت حمایت از آنها باید بیشتر از دیگر عرصه‌ها باشد زیرا همانگونه که قبلا اشاره کردم هر اتفاقی در ذهن این مخاطبان خاص خواهد ماند و بر شخصیت‌شان تاثیر خواهد گذاشت.