سرویس تئاتر هنرآنلاین: هم زمان با اربعین حسینی تعدادی از تماشاخانه‌های تئاتر با اجرای آثار سومین سوگواره خمسه میزبان مخاطبان خواهند بود.

بر اساس جدول زمان بندنی شده، نمایش‌های "عاشورا بود عاشورا است" به کارگردانی سامان خلیلیان ساعت 18 در اداره تئاتر خانه نمایش، "خاتون" به کارگردانی حسین عالم‌بخش ساعت 18:30 در تالار اندیشه حوزه هنری،  "آسمان برای تو" به کارگردانی علی برجی ساعت 19:30 در تماشاخانه سرو، "خوب بد زشت" به کارگردانی شقایق فتحی ساعت 18 در پلاتو روایت، "حانیه" به کارگردانی فرید یوسف‌پور ساعت 17 در سالن انتظامی خانه هنرمندان، "شیدایی" به کارگردانی اصغر گروسی ساعت 18:30 در سالن ماه حوزه هنری، "کابوس سرخ" به کارگردانی رضا انواری ساعت 17:30 در سالن کوچک تالار محراب، "باران گرفت" به کارگردانی محمدرضا سعادتی ساعت 20 در فرهنگسرای نیاوران در بخش صحنه‌ای اجرا می‌شوند.

همچنین در بخش خیابانی، آئین‌های عاشورایی و تعزیه یکشنبه 30 آبان ماه "سوگواره‌های گیل و دیلم" به کارگردانی محمود فرضی‌نژاد، "من باید برم" به کارگردانی پژمان شاهوردی، "پرندگان" به کارگردانی فاطمه رادمنش، "آب مرا قصه کرد" به کارگردانی اکبر قهرمانی، "من باید برم" به کارگردانی پژمان شاهوردی از ساعت 16 تا 18 در محوطه مجموعه تئاترشهر اجرا می‌شوند. همچنین تعزیه هفتاد و دو تن" به کرگردانی عرفان پورمحمدی و سوگوار های گیل و دیلم" به کارگردانی محمود فرضی‌نژاد نیز در میدان امام حسین (ع) اجرا خواهند شد.

گفتنی است؛ سومین سوگواره خمسه از 20 آبان تا 14 آذر در بخش تئاتر صحنه‌ای، مدافعان حرم، تئاتر خیابانی، آیین‌های عاشورایی، تعزیه، تئاتر مساجد و مسابقه نمایشنامه‌نویسی برگزار می‌شود.