سرویس تئاتر هنرآنلاین: شهاب‌الدین حسین‌پور کارگردان تئاتر که حدود یک ماه است از سوی مجموعه کسب و کار ایرانیان به عنوان مدیر سایت تیکِت معرفی شده است با خبر دادن از طرح جدید این سایت فروش بلیت گفت: حدود 20 روز است که شروع به اعمال قانونی جدید در سایت تیکِت کرده‌ایم. به این ترتیب که از این به بعد تیکِت به هر نمایشی که توسط هر گروهی و در هر سالنی در تهران روی صحنه برود مبلغی را به عنوان قرض‌الحسنه پرداخت می‌کند.

‎او ادامه داد: شیوه کار به این صورت است که تیکِت به هر گروه نمایشی متقاضی کمک مالی پیش از آن که اجرای خود را آغاز کند هر مبلغی را که گروه بخواهد پرداخت می‌کند و بدون هیچ سود و بهره‌ای آن را از فروش نمایش پس می‌گیرد. با این شیوه گروه ناچار نیست پیش از شروع تمرین به دنبال شبهه تهیه‌کننده بگردد و می‌تواند جز کیفیت هنری اثر به چیز دیگری نیندیشد.

‎برنده تندیس بهترین کارگردانی از سی‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر تصریح کرد: من در مقام یک کارگردان معتقدم این شیوه کمک بسیار زیادی به چرخه تولید تئاتر خواهد کرد و ذهن کارگردانان را از لحاظ درگیری‌های مالی آرام می‌کند. ممکن است کارگردانی برای کاری در رده دانشجویی به یک میلیون تومان و کارگردان دیگری برای اجرا در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر به مبلغ بیشتری نیاز داشته باشد اما مبلغی که برای پرداخت به گروه به صورت توافقی به آن می‌رسیم با نگاه به قیمت بلیت نمایش، تعداد صندلی‌های سالن و تعداد شب‌های اجرا مشخص می‌شود. در واقع با توجه به این که گروه در انتهای اجرا موظف به برگرداندن این مبلغ به تیکِت است با مشاوره‌های هنری و اقتصادی روی رقمی منطقی توافق می‌کنیم.

‎شهاب‌الدین حسین‌پور در مورد واکنش مرکز هنرهای نمایشی به این طرح گفت: این طرح مورد استقبال مهدی شفیعی مدیر کل اداره کل هنرهای نمایشی هم قرار گرفته است و در جریان جزئیات حرکت ما به عنوان تلاش بخش خصوصی برای کمک به چرخه تولید تئاتر  هستند و معتقدند این حرکت تاثیر مثبتی در راستای حمایت از گروه های نمایشی ایجاد خواهد کرد.

‎کارگردان نمایش "بیوه‌های غمگین سالار جنگ" در مورد آن‌چه با اجرای این طرح عاید سایت تیکِت خواهد شد توضیح داد: همه سایت‌های فروش بلیت برای فروش بلیت نمایش‌ها، پنج درصد مبلغ حاصل از گیشه را برمی‌دارند و تیکِت نیز طبق همین روال عمل خواهد کرد. طبیعتا زمانی که تئاتری‌ها ببینند یک مجموعه خصوصی تا این اندازه به منافع تئاتر فکر می‌کند و صادقانه برای تولید آثاری با کیفیت می‌کوشد علاقه‌مند به تعامل با آن خواهند شد و نتیجه این تعامل و همکاری به حرکت درآمدن چرخه اقتصادی هر در طرف است.

او ادامه داد: کار دیگری که تیکِت انجام می‌دهد ارائه خدمات تبلیغات رایگان است. طبیعتا این سایت فروش بلیت در آغاز حرکت خود ناچار به پرداخت هزینه‌هایی است اما به مرور زمان به تعادلی خواهیم رسید که در آن هر دو طرف؛ هم گروه‌های تئاتری و هم سایت فروش بلیت برنده خواهند بود.

‎حسین‌پور در پایان گفت: ما به هیچ عنوان نمی‌خواهیم این حرکت را به صورت انحصاری انجام دهیم و معتقدیم در هر شرایطی حضور رقیب موجب افزایش کیفیت می‌شود و از به زبان آمدن جمله همین است که هست، می‌خواهید بخواهید نمی‌خواهید نخواهید جلوگیری می‌کند.