سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "دور از دسترس اطفال نگهداری شود" به کارگردانی مهدی پاشایی این روزها در سالن سایه مجموعه تئاترشهر به صحنه می‌رود. مهدی پاشایی با بیان توضیحاتی در مورد تازه‌ترین اثر خود گفت: این نمایشنامه بر اساس تخیلات نویسنده نوشته شده و روایت‌گر داستان پدر و مادری است که به خاطر استفاده از مواد مخدر، فرزند عقب افتاده خود را به آتش می‌کشند.

او بیان کرد: محتوای نمایش، موضوع روز جامعه است و ما موارد بسیاری از کودک آزاری و جنایت را شاهد هستیم. نیاز جامعه و شکل‌گیری چنین اتفاق‌هایی، باعث شد روی این مساله کار کنم؛ البته با نگاهی متفاوت و دوری از فضای رئالیستی رایج که عموما در اجرایی چنین کارهایی شاهد آن هستیم.

پاشایی اظهار کرد: این اتفاق عینا رخ داده است و فردی فرزند خود را به آتش کشیده است یا نمونه‌های بسیار دیگری مانند پدری که فرزند خود را از ساختمان سه طبقه بیرون انداخته، پدری که کودک خود را به کوره آجرپزی پرت کرده یا... اینها واقعیت‌هایی است که در جامعه ما وجود دارد و نمی‌توانیم منکر آنها شویم.

این کارگردان تئاتر خاطرنشان کرد: عموما دوست داریم خودمان را گول بزنیم و بگوئیم همه چیز خوب است؛ این در حالی‌ست که رویدادهایی در جامعه وجود دارد که نمی‌توان از کنار آن به راحتی گذشت.  اعتیاد خانواده‌ها را نابود می‌کند. واقعیت‌هایی که در رسانه‌ها چندان توجهی به آنها نمی‌شود و تنها به خبری کوتاه اکتفا می‌کنند. ما می خواستیم مخاطبان‌مان با این واقعیت‌های تلخ مواجه شوند.

پاشایی بیان کرد: در تئاتر کمتر به چنین موضوعاتی پرداخته شده است اگر هم کاری صورت گرفته عموما به شکلی کلیشه‌ای و از زاویه‌ای یکسان بوده است. در این کار طراحی نور، صحنه و بازی‌ها از فضای رئال کاملا دور است.

او در پایان گفت: این نمایش سال 92 در بخش چشم‌انداز جشنواره تئاتر فجر به صحنه رفت و می‌بایست طبق قانون آن دوره حتما اجرای عمومی می‌شد. طی این مدت مدیران پیشین مجموعه تئاترشهر همراهی لازم را برای به صحنه رفتن این کار نکردند و تنها کاری که از آن بخش موفق به اجرای عمومی نشد ما بودیم. خوشبختانه آقای شریعتی به دلیل آشنایی با فضای تئاتر در این زمینه همکاری لازم را انجام دادند و این کار بعد از سه سال موفق به اجرای عموم شد. امیدوارم تئاترشهر و کیفیت آثار  آن به دوره اوج خود بازگردد و دوباره تبدیل به مرکز اصلی تئاتر کشور شود.

نمایش "دور از دسترس اطفال نگهداری شود" به کارگردانی مهدی پاشایی تا 23 آذرماه ساعت 20 در سالن سایه مجموعه تئاترشهر به صحنه می‌رود. حدیث میرامینی، توماج دانش بهزادی، علیرضا مهران، سمانه آقا زمانی بازیگران این نمایش‌اند.