به گزارش هنرآنلاین، نمایش‌های "عاشقانه ای برای عباس"به کارگردانی سید علی موسویان"خوب بد زشت" به کارگردانی شقایق فتحی و "فراموشی" به کارگردانی محمد زواربی ریا درنشست های تخصصی روایت صحنه ویژه "سوگواره خمسه" با حضور هنرمندان ، منتقدین و اصحاب رسانه به بوته نقد و بررسی گذاشته خواهند شد.

جواد تمدنی مدیر روابط عمومی انجمن تئاترانقلاب و دفاع مقدس با اعلام این خبر گفت: با توجه به استقبال گسترده از برنامه‌های روایت صحنه که با هدف ورویکرد نقد عالمانه و تأثیر گذار آثار تئاترمقاومت ، دردوره مدیریت جدید انجمن پایه ریزی شده و مورد استقبال اهالی تئاترنیزقرارگرفته است ، آثار منتخب انجمن تئاترانقلاب و دفاع مقدس درسوگواره خمسه نقدو بررسی خواهند شد.

وی گفت:با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده دراین خصوص ازامروز به مدت سه روز این برنامه‌ها ادامه خواهند یافت و به ترتیب امروز یکشنبه 23آبان ماه نمایش "عاشقانه ای برای عباس" با حضورسید علی موسویان نویسنده و کارگردان و رضا آشفته منتقد ازساعت 20درتماشاخانه استاد ناظرزاده کرمانی مجموعه ایرانشهر نقد و بررسی خواهد شد.

وی افزود: همچنین با توجه به حمایت‌های انجمن تئاترانقلاب و دفاع مقدس از آثار سوگواره خمسه دو نمایش "خوب بد زشت" به کارگردانی شقایق فتحی و براساس نوشته ای از ابوالفضل حاجی علیخانی  روز دوشنبه 24آبان ماه ساعت 20  و نمایش "فراموشی" به کارگردانی محمد زوار بی ریا و براساس متنی از سید علی موسویان روز سه شنبه25آبان ماه ساعت 21 درتماشاخانه سرو انجمن تئاترانقلاب و دفاع مقدس  با حضور عوامل و منتقدین نقد خواهد شد.

مدیر روابط عمومی انجمن تئاترانقلاب ودفاع مقدس اضافه کرد: ورود برای عموم جهت این نشست هاآزاد است وبلافاصله پس از اتمام نمایش‌ها نشست نقد و بررسی نمایش‌ها با حضور هنرمندان و منتقدین و اصحاب رسانه برگزار خواهد شد.

تماشاخانه انتظامی میزبان سوگواره خمسه

سومین سوگواره هنرهای نمایشی و آیین‌های مذهبی خمسه از 25 آبان در تماشاخانه استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد شد.

سه نمایش "هانیه" به کارگردانی فرید یوسف پور از 25 تا 30 آبان، "سبز، سپید، سرخ" به کارگردانی مرتضی برزگرزادگان از 1 تا 5 آذر و "آبگینه" به کارگردانی مهدی فتحی از 5 تا 10 آذر در ساعت 17 به روی صحنه خواهد رفت.

سومین سوگواره هنرهای نمایش و آیین‌های مذهبی خمسه به دبیری علی اصغر خسروی از 25 آبان الی 10 آذر در تهران برگزار خواهد شد.