سرویس تئاتر هنرآنلاین: در این دوره که به مناسبت چهارصدمین سالگشت درگذشت نمایشنامه‌نویس سرشناس انگلیسی با شعار "شکسپیر بدون مرز" برگزار می‌شود، افزون بر نمایش شش نمایشنامه از آثار هنری شکسپیر، تعداد 62 نمایشنامه از تونس، جهان عرب و برخی از کشورهای آفریقایی، آسیایی و اروپایی در این جشنواره شرکت خواهند داشت. 

ستاد برگزاری جشنواره قرطاج با اشاره به جزئیات نمایشنامه‌هایی که روی صحنه خواهند رفت،  اعلام کرد که 18 نمایشنامه از تونس و 17 نمایشنامه از برخی از کشورهای عرب شرکت‌کننده به مسابقه خواهند پرداخت که برخی از آن‌ها عبارتند از: "در مقام جوشان" از کویت، "حال مردم" از مصر، "جزیره سحرآمیز" از روسیه، "ستریبتیز" از عراق، "دریاهای میان ما" از سوئیس، "تحول جانداران و اشیاء" از امارات متحده عربی، "دریچه رؤیا" از سوریه، "بی نام و نشان هستم" از مجمع الجزایر کومور، "خشم جسد" کار مشترک بلژیک و عراق، "پاییز" از مغرب، "چله زمستان" از لبنان.

در این جشنواره از هنرمند پرتوان تئاتر تونس زنده‌یاد المنصف السویسی بنیانگذار جشنواره بین‌المللی تئاتر تونس که در روز ششم نوامبر سال جاری وفات یافت و نیز از الطیب الصدیقی هنرمند فقید تئاتر مغرب تجلیل و قدردانی به عمل خواهد آمد.   

از سوی دیگر در حاشیه همین جشنواره یک میزگرد فکری به منظور بررسی و ارزیابی میراث و دستاورد فکری ویلیام شکسپیر در حضور تعدادی از هنرمندان و بازیگران مهمان جشنواره تئاتر قرطاج با هماهنگی و نظارت محمد مؤمن استاد هنرهای نمایشی دانشگاه تونس برگزار می‌گردد. 

در همین حال شهر تاریخی صفاقس از روز 12 تا 26 ماه نوامبر (22 آبان تا 6 آذرماه) میزبان جشنواره تئاتر کشورهای عرب شرکت کننده در هیجدهمین جشنواره بین‌المللی تآتر قرطاج خواهد بود.

الأسعد الجموسی مدیر برگزاری جشنواره تئاتر کشورهای عرب روز چهار شنبه با شرکت در یک نشست خبری اعلام کرد که در این جشنواره برای اولین بار تعداد قابل توجهی از نمایشنامه‌نویسان و هنرمندان تئاتر آفریقایی و نیز مدیران جشنواره‌های سالانه تئاتر در برخی از کشورهای آفریقایی به جشنواره صفاقس دعوت شده‌اند.

الجموسی افزود: هدف دعوت از دوستان آفریقایی، گسترش همکاری مشترک و بازاریابی فعالیت‌های نمایشی در کشورهای یکدیگر است.    

هیجدهمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر قرطاج کارش را با نمایشنامه "الشقف" کار هنرمند فقید تونس عزالدین قنون آغاز می‌کند. در این کار هنری فجایع غرق شدن کشتی‌های حامل مهاجران غیر قانونی آفریقایی هنگام عبور از آب‌های دریای مدیترانه به سوی سواحل قاره اروپا به نمایش گذاشته شده است.  

افزون بر آن کارگاه‌های آموزشی متعددی نیز در حاشیه جشنواره درباره راه‌های مقابله با خشونت کودکان و نوجوانان تبهکار در جوامع عربی، و نیز آموزش هنر پانتومیم و بسیکودرام برگزار می‌گردد.