سرویس نمایش هنرآنلاین: اتابک نادری بازیگر تلویزیون و تئاتر در نمایشگاه مطبوعات از غرفه هنرآنلاین بازدید کرد.

آقای نادری اخیراً در حوزه تئاتر مشغول چه کاری هستید؟

اخیراً مشغول تمرین تئاتر "ابوبکر محمدی، فاطمه محمدی" به نویسندگی و کارگردانی آقای جلال تجنگی بودم که اکنون تمرین این نمایش به پایان رسیده و ما از پنج‌شنبه ساعت 6 عصر در تماشاخانه سنگلج به روی صحنه خواهیم رفت. در این نمایش من با آقای مهران نائل، علی نجفی، سرور عرب‌پور و امین میری هم‌بازی هستم.

برای جشنواره تئاتر فجر نمایش آقای تجنگی را درخواست خواهیم داد و اگر مورد قبول واقع شود آن را در جشنواره فجر به روی صحنه خواهیم برد. ضمن آن‌که من در بخش ستادی جشنواره تئاتر فجر نیز به عنوان خدمت‌گذار همکاری می‌کنم.

در زمینه سینما چطور؟

در سینما کار خاصی انجام نداده‌ام جز آن‌که فیلم "جاودانگی" با بازی من بعد از جشنواره رم در گروه هنر و تجربه به اکران در خواهد آمد.

آقای نادری شما زمانی مدیر تئاتر شهر بودید و سعی کردید که این مجموعه را بازسازی کنید اما این اتفاق رخ نداد ولی اخیراً در این زمینه یک سری برنامه‌ها اجرائی شده است. به طور کلی شرایط فیزیکی مجموعه تئاتر شهر را چگونه می‌بینید؟

تئاتر شهر ثروت ملی محسوب می‌شود و اگر واقعاً می‌خواهیم حفظ شود، نگاه‌ بودجه و عزم ملی می‌خواهد و صرفاً با عوض‌کردن صندلی‌ سالن‌های این مجموعه، اتفاق خاصی رخ نخواهد داد. من در زمان خدمت‌گذاری‌ام در تئاتر شهر عرض کردم که سالن اصلی و سالن‌های پایین باید مرمت شوند و باید باری که از ساختمان کشیده می‌شود، سبک‌تر شود. خیلی از درب‌های تئاتر شهر دارد از چارچوبش می‌افتد. پس ما چه زمانی می‌خواهیم به این مشکلات رسیدگی کنیم؟

ما باید یک سال سالن اصلی تئاتر شهر را تعطیل کنیم ولی آن را درست بسازیم. باید سیستم اطفای و اعلام حریق و سیستم‌های حفاظتی تئاتر شهر تعویض شوند. برخی از این تجهیزات برای 40 سال پیش هستند و هنوز دست‌نخورده باقی مانده‌اند! زمانی که من در تئاتر شهر بودم، در مورد بازسازی این مجموعه تصمیم‌گیری کردیم و حتی بوجه آن هم گرفته شد ولی بنابر مصلحت مدیریتی وقت، متأسفانه این بودجه برای صندلی و درب‌های ورودی سالن‌های پایین صرف شد.

مشکل اصلی تئاتر شهر همچنان پابرجاست. لوله‌های فاضلاب این مجموعه پوسیده است و وقتی بارندگی می‌شود، آب از لوله‌ها خارج می‌شود. سرویس‌های بهداشتی این مجموعه نیز تخریب شده و نیاز به بازسازی اساسی دارد. ما اگر برای تئاتر شهر روح قائلیم و می‌گویم که پدر معنوی ماست، پس باید به آن هم چند روزی استراحت بدهیم ولی هیچ موقع این کار را نمی‌کنیم.

به نظرتان وجود رسانه‌ها تا چه اندازه در کار هنرمندان تأثیرگذار است؟

مطبوعات و هنرمندان یک روح در دو بدن هستند و در کنار یکدیگر معنا می‌شوند و این وظیفه هر دو طرف است که نسبت به یکدیگر کمک و همیاری داشته باشند.