سرویس تئاتر هنرآنلاین: فریبا متخصص بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون در نمایشگاه مطبوعات با ارائه توضیحاتی در مورد فعالیت این روزهای خود به خبرنگار هنرآنلاین، گفت: نمایش "طپانچه خانم" به کارگردانی شهاب حسین پور، تلفیقی از فرم ژاپنی با یک متن سنگین ایرانی است. این کار اوایل خیلی مشکل بود چون این نوع تئاتر را تجربه نکرده بودم و همکارانم در این مورد مرا راهنمایی کردند تا خودم را با نوع تئاتر ژاپن مطابقت دادم. اوایل این کار واقعاً گیج‌ می‌زدم و نمی‌دانستم که چه باید بکنم.

او ادامه داد: توقع داشتم این نمایش به خاطر متن آن اثری کاملاً ایرانی باشد و من هم آن را به فرم ایرانی بازی کنم ولی وقتی وارد کار شدم، دیدم باید فراتر از کارهایی که انجام داده‌ام، مایه بگذارم. ما این کار را همگی با کمک کارگردان، نویسنده و بازیگرها پیش بردیم.

متخصص اظهار کرد: روزی که آقای حسین‌پور برای این نقش به من زنگ زدند، گفتند شما بسیار معصوم هستید و آرام سخن می‌گویید و تاکنون بیشتر در نقش مادری مهربان ظاهر شده‌اید، به نظرتان می‌توانید نقش یک زن مقتدر و خشن را بازی کنید؟ من آن زمان جوابی نداشتم که به او بدهم چون یک بازیگر تا در نقشش قرار نگیرد، نمی‌تواند به سادگی بگوید که می‌توانم آن را بازی کنم. به هر حال آن پیشنهاد را پذیرفتم چون معتقدم که یک بازیگر همیشه نمی‌تواند به یک شکل بازی کند و باید در نقش‌ و بعدهای مختلف قرار بگیرد. این نقش خیلی از شخصیت من دور بود و همین برایم جذابش می‌کرد، بنابراین سعی کردم که به آن نقش نزدیک شوم.

این بازیگر تئاتر در رابطه با ایفای نقش سریال "شهرزاد" و ایفای نقش "مرضیه" توضیح داد:  قبلاً هم با آقای فتحی کار تئاتر و سریال انجام داده‌ بودم، اما سریال "شهرزاد" و نقش من در آن خاص بود. برهه زمانی این سریال مربوط به 60 سال پیش بود و عمل و رفتار و پوشش نقش مرضیه برایم غریب بود. به هر صورت بین من و آقای فتحی یک اعتماد دو طرفه برای این نقش وجود داشت و من خودم را به دست راهنمایی‌های ایشان سپردم و برای این نقش جلوی دوربین شهرزاد رفتم.

او اظهار کرد: فکر می‌کردم که نقش "مرضیه" مثل نقش تمام مادرهایی است که تا کنون بازی کرده‌ام ولی هر کس که سریال را می‌بیند، می‌گوید که نقض او به عنوان مادری شیرین، سنتی و در عین حال خاص که بسیار هوای خانواده‌اش را دارد، برایش بسیار جذاب است. من برای هماهنگ شدن با نقش مرضیه سعی کردم که به رفتارهای مادرم و اطرافیانی که آن دوره را دیده بودند، توجه بیشتری داشته باشم. به نظرم من خیلی کار خاصی نکردم و فقط سعی کردم که این کار را دلی انجام دهم.

متخصص در رابطه با قسمت دوم این سریال که این روزها در حال فیلمبرداری است و استقبال از آن عنوان کرد: صد در صد فصل دوم هم با استقبال مواجه می‌شود چون آقای فتحی کاری نمی‌کند که از کار قبلی‌اش ضعیف‌تر باشد. آقای فتحی با دل و جان برای این سریال زحمت می‌کشد و مطمئناً فصل دوم آن نیز به دل مخاطبان "شهرزاد" خواهد نشست.