سرویس تئاتر هنرآنلاین: پیمان شریعتی رئیس مجموعه تئاترشهر در بیست و دومین جشنواره مطبوعات در رابطه با آخرین تصمیمات در رابطه با فاز جدید بازسازی مجموعه تئاترشهر گفت: طی یکی دو سال گذشته اتفاقات خوبی در حوزه بازسازی تئاتر شهر رخ داده، اما هنوز بخش عمده‌ای از آن هم باقیمانده است، یعنی اتفاقات خوب را تنها در سالن‌های سایه و قشقایی شاهد هستیم.

او ادامه داد: اولویت بازسازی بخش بعدی برای خود ما امکانات فنی و ماشینری سالن اصلی است نه صرفاً بازسازی صندلی و فضای فیزیکی آن.

شریعتی بیان کرد: اولویت دیگر ما بازسازی فضای زیرزمین تئاتر شهر است چون بین سالن‌های سایه،  قشقایی و چهارسو، راه‌روها هنوز بازسازی نشده‌اند. امیدوارم شرایط به شکلی باشد که بتوانیم بازسازی را ادامه دهیم. طبیعتاً نمی‌شود زمان خیلی خاصی را برای بازسازی پیش‌بینی کرد چون بخش اعظم آن به اعتبارات مصوب، مرتبط است.

این مقام مسئول همچنین در رابطه با اعتراض بسیاری از هنرمندان به تعطیلی کارگاه‌های تئاتر شهر و امکان راه‌اندازی دوباره آنها و پاسخگویی به بخشی از نیازهای آنها توضیح داد: کارگاه‌های تئاترشهر، برای دو سالن اصلی و چهارسو بود.  سالن شماره 2 هم به خاطر راه‌رو بودن و قرار گرفتنش در فضای بالای مجموعه تئاتر شهر، امکان ساختن دکور عجیب و غریب نداشت. تعداد سالن‌ها که زیاد شد، به نسبت فضای کارگاه کوچک و کوچک‌تر شد و با ساخته شدن سالن سایه، آن فضا به کلی محدود شد. کارگاه برای انجام ساخت و ساز نیاز به وسعت دارد ولی ما در تلاشیم که در همین بخش بازسازی و تکمیل، شرایطی را به وجود بیاوریم که دکورها قابلیت ساخت و ساز حداقلی را داشته باشند؛ همه این اتفاقات منوط به وضعیت ایمن‌سازی و پایان بازسازی است و امیدوارم این اتفاق هر چه زودتر رخ بدهد.